Flashback bygger pepparkakshus!
2008-06-18, 21:00
Medlem
korqs avatar
Tjena, behöver hjälp med ett problem som är väldigt störande.
Jag får inte min Acer-skärm att fungera i Linux Mint 5.0 (snarligt ubuntu)

Står bara "No Signal" på skärmen och i det senaste Mint fanns inte "Screens and Graphics" utan enbart "Screen resolutions" ..

Tacksam för hjälp, något externt program som kanske kan hjälpa?
När man väl vant sig vid 2 skärmar är det omöjligt att sitta vid en
Citera
2008-06-18, 21:21
Medlem
BRFs avatar
Så var det för mig när jag körde ubuntu med, fick inte igång den andra skärmen. Jag frågade ett par vänner som kan lite mer än mig och enligt dom så måste man konfigurera om ganska rejält (var för typ ett halvår sedan så jag kommer inte ihåg exakt vad dom sa) för att få till det. Saknar dock att chatta på msn och titta på film i fullscreen samtidigt .
Citera
2008-06-18, 21:22
Medlem
acuras avatar
Är det så att du inte får skärmen att fungera överhuvudtaget eller att du inte får någon form utav dual-head?

I det senare fallet måste du använda dig av någon metod för att få flera skärmar, flera X-servrar, Xinerama eller XRandr. Det är inte svårt att fixa, borde du klara efter lite googling. Eller så får du hålla dig till senste ubuntu, tror att det följde med något verktyg där som skulle ordna det automatiskt.j
Citera
2008-06-18, 21:34
Medlem
korqs avatar
Det är så att den inte hittas öht.
Får försöka leta fulhax eller vänta tills det kommer stöd för detta, men när jag satt i det föregående Mint så fungerade den skärmen.
Pga att verktyget "Screens & Graphics/resolutions" fanns.. där jag kunde välja skärmen.
Djävla skituppdatering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in