• 1
  • 2
2008-06-18, 20:15
Medlem
Patiences avatar
Hallå!

Har precis fått reda på att hela min kompiskrets + familj har lagt ihop pengar till ett "presentkort" till mig som ska användas till en random laptop of my choice.

Jag fick 7.000kr.

Vad finns det för alternativ om man vill ha en riktigt grym laptop för den summan?

Primärt behöver jag den till en resa jag ska göra kring jul, så eventuellt kan jag vänta på en ny laptop som släpps om ett par månader.

Men finns det någon fin maskin på marknaden just nu så slår jag gärna till också.

Tack på förhand!
Citera
2008-06-18, 20:18
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patience
Hallå!

Har precis fått reda på att hela min kompiskrets + familj har lagt ihop pengar till ett "presentkort" till mig som ska användas till en random laptop of my choice.

Jag fick 7.000kr.

Vad finns det för alternativ om man vill ha en riktigt grym laptop för den summan?

Primärt behöver jag den till en resa jag ska göra kring jul, så eventuellt kan jag vänta på en ny laptop som släpps om ett par månader.

Men finns det någon fin maskin på marknaden just nu så slår jag gärna till också.

Tack på förhand!
Du får ju knappast en värsting för 7k, men en prisvärd laptop kan du nog hitta.
Citera
2008-06-18, 20:21
Medlem
Patiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Du får ju knappast en värsting för 7k, men en prisvärd laptop kan du nog hitta.
Ah okej, då var de dyrare än vad jag trodde.

Jag får ändra min fråga till vilken är den bästa laptopen man kan få för ~7.000kr istället.

Tack för att du poängterade!
Citera
2008-06-18, 20:27
Medlem
supermassives avatar
Vad har du tänkt att använda den till?
Citera
2008-06-18, 20:50
Medlem
Patiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Vad har du tänkt att använda den till?

Gediget surfande, filmkvällar, arbeten, powerpoint, om den klarar spel skulle jag vara överlycklig. Kör lite Command and Conquer 3 då och då när jag har tid över. Generellt sett så vill jag nog ha en maskin som flyter på väldigt bra och smidigt och klarar det mesta arbete man slänger åt den. Gärna tyst också.

Kan även tänka mig att sticka till pengar själv.

Hur jämför sig t.ex. denna maskinen med sina konkurrenter och i relation till priset?

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=107711
Citera
2008-06-18, 20:53
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patience
Gediget surfande, filmkvällar, arbeten, powerpoint, om den klarar spel skulle jag vara överlycklig. Kör lite Command and Conquer 3 då och då när jag har tid över. Generellt sett så vill jag nog ha en maskin som flyter på väldigt bra och smidigt och klarar det mesta arbete man slänger åt den. Gärna tyst också.

Kan även tänka mig att sticka till pengar själv.

Hur jämför sig t.ex. denna maskinen med sina konkurrenter och i relation till priset?

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=107711

Den datorn har helt ok prestanda och ser dessutom snygg ut
Den är dock en aning dyr, man kan nog få en dator med samma prestanda 1-1500 kr billigare.
Citera
2008-06-18, 21:00
Medlem
supermassives avatar
TS, du kan ju skaffa en sådan jag har. Det är nog den absolut bästa datorn jag någonsin haft. Något som kan vara minus för din del är att denna har en 19"-skärm och väger 5,5 kg.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=80731

Den är riktigt tyst och är faktikst riktigt bra.
Citera
2008-06-18, 21:02
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
TS, du kan ju skaffa en sådan jag har. Det är nog den absolut bästa datorn jag någonsin haft. Något som kan vara minus för din del är att denna har en 19"-skärm och väger 5,5 kg.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=80731

Den är riktigt tyst och är faktikst riktigt bra.

Det var allt en bra dator, dock synd att den är så stor/tung.
Själv föredrar jag mindre bärbara, max 14,4" på en bärbar imo
Citera
2008-06-18, 21:04
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Det var allt en bra dator, dock synd att den är så stor/tung.
Själv föredrar jag mindre bärbara, max 14,4" på en bärbar imo

Ja precis. Det är det som är synd. Men visst, nu ska jag bara ha den hemma och inte ha med mig när jag ska resa bort osv. Så då spelar det egentligen ingen roll. Men annars är jag grymt nöjd med den. Pojkvännen får använda den på nätterna när han spelar, eftersom hans stationära låter som tre stycken dammsugare påslagna samtidigt, haha.

Jo, men det kan jag förstå, det är ju mer en bärbar i sig än vad min är. En bärbar ska ju vara lätt att ta med sig!
Citera
2008-06-18, 21:10
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ja precis. Det är det som är synd. Men visst, nu ska jag bara ha den hemma och inte ha med mig när jag ska resa bort osv. Så då spelar det egentligen ingen roll. Men annars är jag grymt nöjd med den. Pojkvännen får använda den på nätterna när han spelar, eftersom hans stationära låter som tre stycken dammsugare påslagna samtidigt, haha.

Jo, men det kan jag förstå, det är ju mer en bärbar i sig än vad min är. En bärbar ska ju vara lätt att ta med sig!

Jo det är precis så jag tänker, hemma sitter jag vid min stationära som har bra mycket bättre prestanda än den bärbara. Den bärbara har jag i skolan/när jag skall någonstans.

Denna dator kanske är något för dig:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342923
Den har rätt bra prestanda, och har en 15,4" skärm, dock anser jag att den är en aning dyr.
Citera
2008-06-18, 21:14
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Jo det är precis så jag tänker, hemma sitter jag vid min stationära som har bra mycket bättre prestanda än den bärbara. Den bärbara har jag i skolan/när jag skall någonstans.

Denna dator kanske är något för dig:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342923
Den har rätt bra prestanda, och har en 15,4" skärm, dock anser jag att den är en aning dyr.

Precis. Egentligen ville jag väl ha en stationär, men eftersom jag inte hade den platsen där jag bor så tyckte jag att en bärbar är bättre. Och som tur är så är jag riktigt nöjd med den! Så det ordnade sig ju!

Jo Asus är bra, men det är ett rätt dyrt märke. Du kan säkert få något billigare med bra prestanda. Men det måste hålla i längden också, så då kanske Asus ändå är nåt att satsa på? Jag har aldrig ägt en Asus, men har en del polare som har.
Citera
2008-06-18, 21:17
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Precis. Egentligen ville jag väl ha en stationär, men eftersom jag inte hade den platsen där jag bor så tyckte jag att en bärbar är bättre. Och som tur är så är jag riktigt nöjd med den! Så det ordnade sig ju!

Jo Asus är bra, men det är ett rätt dyrt märke. Du kan säkert få något billigare med bra prestanda. Men det måste hålla i längden också, så då kanske Asus ändå är nåt att satsa på? Jag har aldrig ägt en Asus, men har en del polare som har.

Jag har också en vän som har en asus och denna person är väldigt nöjd med denna dator. Finns även en del billigare asus modeller som bör vara bra nog för det du skall använda datorn till, t.ex denna:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=347694
Det är typ samma dator, denna har dock en cpu som är lite långsammare samt ett annat grafikkort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in