2008-06-18, 20:08
Medlem
TimeShifters avatar
Hejsan alla mobilmänniskor!
Jag har en 'SE k850i' liggandes här som jag aldrig har använt...
Dock har jag hört/vet att den har en gps "inbyggd" i telefonen, eller att man kan använda den som GPS.
Nu är det så att jag precis har börjat med att köra ut tidningar på natten, och försöker lära mej rundan. Men med mitt minne är det ganska svårt att komma ihåg varenda av de 1000 brevlådor (200 stopp) som jag ska komma ihåg.
Rundan är ca. 10 mil lång.
Nu till frågan; går det att programmera in stoppen på mobilen/GPS:en så att man kan märka ut vägen till varje stopp/låda? Det blir ju ca. 200 stopp isf.
Och går detta göra i "realtid", mao, medans man kör ut tidningarna. T.ex. när jag stannar vid ett stopp, trycker jag på en knapp som märker ut var jag är just nu.
Och sedan när jag ska börja köra tidningarna själv, underlätta genom att mobilen talar om för mej vart jag ska stanna/köra... Är detta möjligt med denna mobilen? Om inte.. vet ni om det är möjligt öht med någon gps?
Mycket tacksam för svar! Är lätt panikslagen just nu pga. att träningstiden snart är klar. Har endast 5 ggr till på mej.
Citera
2008-06-18, 20:11
Medlem
Wuzzies avatar
K850i har ingen gps i sig. Däremot finns det mjukvara för gps på t ex. esato och liknande sidor. Men du måste fortfarande ha en extern gps-sändare/mottagare som jag förstått det.
Citera
2008-06-18, 20:15
Medlem
TimeShifters avatar
Ah, jo, det låg med en liten fyrkantig box i paketet som man kopplar till mobilen. Antar att detta är en sändare/mottagare, den lyser blått när man kopplar den till mobilen, sedan finns det med någon CD med mjukvara på.
Aha, så GPS:en är extern då ja.
Men i alla fall... Är det möjligt att programmera min runda (utan för mycket "meck" med knapptyckningar och skriva in adresser osv)? Alla brevlådor har ju inte en egen adress. T.ex de som står i skogen vid nåt skjul/hus..
Känner GPS:en av nästan exakt var jag är nånstans, eller måste man skriva in gata & gatunummer?
Hjääälp mej nu, måste gå och sova lite innan jag ska köra.
Citera
2008-06-18, 20:24
Medlem
Wuzzies avatar
Det har jag dessvärre ingen vetskap om. Det får någon gps-guru svara på.
Citera
2008-06-18, 20:25
Medlem
TimeShifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuzzie
Det har jag dessvärre ingen vetskap om. Det får någon gps-guru svara på.

OK.
Gps-guru sökes omgående!
Citera
2008-06-18, 21:49
Medlem
TimeShifters avatar
Ok. Ställer en ny fråga!
Jag har en Nokia 6500 Slide med 3 abonnemang...
Går det att ladda ner GPS-mjukvara till mobilen och använda denna mobilen som GPS?
Jag har obegränsad surf osv. på mobilen!
Tacksam för snabba svar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in