2008-06-18, 17:19
Medlem
Kära FlashBack.

Jag har fått problem med min nyinköpta dvd brännare!

Jag köpte en brännare, meckade in skiten i burken allt är rätt ditsatt. Lampan lyser, den åker ut när man trycker på knappen och så finns det en ny enhet när man klickar på "den här datorn" MEN när jag ska bränna något så kommer det absolut ingenting på skivan och vad jag än stoppar in för nån skiva så står det bara "Sätt in en disk i enhet E:" Alltså den kan inte läsa nån skiva verkar det som. Finns det några drivrutiner eller liknande man måste installera eller nått? för ja fick bara med NERO i paketet. Och jag har testat massor med olika bränningsprogram och testat o brännt både film och musik men inget funkar.
Vad kan det vara för fel?

Snälla hjälp mig
Citera
2008-06-18, 19:42
Medlem
datajesuss avatar
bra start är att berätta vad det är för märke, modell och interface på brännaren. intern eller extern..

utgår från att det är en optiarc intern ide brännare..

kolla både en och två gånger om du har skrället rätt jumprad (slave/master/cable select). för säkerhets skull... testa om den bråkar på ide kabeln, alltså kör den ensam. kolla om det finns en nyare firmware till den.

om du kör sata, försök köra den i emulerad ide läge,.. det kan hjälpa eller göra det sämmre beror lite på kontrollern du kör med.
Citera
2008-06-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
bra start är att berätta vad det är för märke, modell och interface på brännaren. intern eller extern..

utgår från att det är en optiarc intern ide brännare..

kolla både en och två gånger om du har skrället rätt jumprad (slave/master/cable select). för säkerhets skull... testa om den bråkar på ide kabeln, alltså kör den ensam. kolla om det finns en nyare firmware till den.

om du kör sata, försök köra den i emulerad ide läge,.. det kan hjälpa eller göra det sämmre beror lite på kontrollern du kör med.

yes fick igång skiten tillslut jag testade o köra den ensam o det funkade. att ja inte tänkte på det innan aja tack så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in