2008-06-18, 16:41
Medlem
jägarejägares avatar
Finns det redan en tråd ber jag om ursäkt, jag fann ingen.

Tänkte dela med mig utan en händelse som förgyllde min själ lite.

För några månader sedan ringde det en donna och frågade om någon i hushållet snusade eller rökte som var över 18 år. Jag svarade att jag snusade, och samtalet fortsatte. Hon undrade om jag hade lite tid över till en snusundersökning, snäll som jag var så fick hon ställa lite frågor.

Frågorna bestog i princip utav vilka snus-sorter jag kände till, och vilka jag hade smakat av dessa hon rabblade upp. Undersökningen var klar och inget mer med det.

Några veckor senare ringer det någon från samma företag, vilket jag fortfarande inte kommer ihåg namnet på. Jag sa att jag tyvärr redan hade svarat på dessa frågor. Gav dem även numret till en av mina polare som dom kunde ringa till. Han fick för sig att det var granit (Fiedler & Lundgren).

Efter ca 1 månad ringde dom igen, dumma åsnor trodde jag. Istället fick jag en väldigt god överraskning. Dom frågade om jag ville vara med i en liten undersökning som skillde sig från den förra. Dom skulle skicka ut, i mitt fall 3 dosor, i 4 omgångar. Sedan skulle dom ringa upp mig några dagar efter utskicket och fråga lite frågor om vad jag tyckte om snuset.

Inte nog med det, jag skulle även få 150 kr för BESVÄRET!.
Besvär, jag vet ingenting om besvär

Old news för vissa, helt nytt för andra. Någon annan som fått denna bra nyhet?

jägarejägare
Citera
2008-06-18, 16:43
Medlem
underrs avatar
Fan va nice!
Varför ringer dom inte till mig
Citera
2008-06-18, 16:47
Medlem
nollans avatar
Har du fått snuset än då? Det framgår inte ordagrant av inlägget men samtidigt hoppas jag inte du är så här glad över ett muntligt löfte...

EDIT: Kom på att en polare var med om något liknande och att han faktiskt fick snus i oettikerade små provdosor. Varför skulle man inte få det om det är marknadsundersökning? Bortse vänligen från ovanstående jag kräkte fram.
Citera
2008-06-18, 16:50
Medlem
MrGrinchs avatar
3 gratis dosor hade vait en välsignelse just nu, bilen är sönder och jag orkar inte cykla eller gå till affären o köpa..
Citera
2008-06-18, 16:54
Medlem
jägarejägares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan

EDIT: Kom på att en polare var med om något liknande och att han faktiskt fick snus i oettikerade små provdosor. Varför skulle man inte få det om det är marknadsundersökning? Bortse vänligen från ovanstående jag kräkte fram.

Kanske borde skrivit att jag fått snuset. Fick min andra omgång idag

Första snuset heter P465 och det jag fick idag heter R357.

Första snuset va en mild general och var över förväntan. R357:an har jag bara tagit 1 snus ifrån.

Laddar upp bild på dosorna lite senare
Citera
2008-06-18, 16:56
Medlem
bloodfarmers avatar
Nu blir jag avundsjuk helt enkelt.
Citera
2008-06-18, 17:53
Medlem
Slav3rs avatar
Vissa har tur..Det är bara SIFO som ringer mej
Citera
2008-06-19, 22:56
Medlem
stelkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jägarejägare
Finns det redan en tråd ber jag om ursäkt, jag fann ingen.

Tänkte dela med mig utan en händelse som förgyllde min själ lite.

För några månader sedan ringde det en donna och frågade om någon i hushållet snusade eller rökte som var över 18 år. Jag svarade att jag snusade, och samtalet fortsatte. Hon undrade om jag hade lite tid över till en snusundersökning, snäll som jag var så fick hon ställa lite frågor.

Frågorna bestog i princip utav vilka snus-sorter jag kände till, och vilka jag hade smakat av dessa hon rabblade upp. Undersökningen var klar och inget mer med det.

Några veckor senare ringer det någon från samma företag, vilket jag fortfarande inte kommer ihåg namnet på. Jag sa att jag tyvärr redan hade svarat på dessa frågor. Gav dem även numret till en av mina polare som dom kunde ringa till. Han fick för sig att det var granit (Fiedler & Lundgren).

Efter ca 1 månad ringde dom igen, dumma åsnor trodde jag. Istället fick jag en väldigt god överraskning. Dom frågade om jag ville vara med i en liten undersökning som skillde sig från den förra. Dom skulle skicka ut, i mitt fall 3 dosor, i 4 omgångar. Sedan skulle dom ringa upp mig några dagar efter utskicket och fråga lite frågor om vad jag tyckte om snuset.

Inte nog med det, jag skulle även få 150 kr för BESVÄRET!.
Besvär, jag vet ingenting om besvär

Old news för vissa, helt nytt för andra. Någon annan som fått denna bra nyhet?

jägarejägare

Vaknade du sen? Haha nejmen det där vore ju rena julafton.

/stelkramp
Citera
2008-06-22, 00:11
Medlem
Gyro Gearlooses avatar
Vilka är det som gör den här undersökningen då? Var det Granit? Såg inte att det framgick riktigt i tråden så jag frågar.

Låter ju som en schysst deal i alla fall
Citera
2008-06-22, 13:33
Medlem
lazerkatts avatar
Fan, dom ringde till mig, men ja hade inte tid då
Citera
2008-06-22, 15:13
Medlem
kåppy-kattens avatar
Alltså, fick du 3 "fulla" dosor, inte bara smakprob?

Varför kan de inte ringa till mig , snus är skrämmande dyrt
Citera
2008-06-22, 17:56
Medlem
jägarejägares avatar
Tog ett tag, men här kommer en bild.

Dom 3 stängda dosorna är tomma. Det var första omgången av snus jag fick, dom 3 öppna är ifrån andra omgången.

http://img45.imageshack.us/my.php?image=img0279zj5.jpg

På klisterlapparna står det "Denna tobaksvara kan skada din hälsa och är beroendeframkallande" sedan vilken "sort" det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in