2008-06-18, 16:37
Medlem
Gurka___s avatar
Hej

Har två stycken ljudkort. Ett integrerat som är avstängt i bios och ett externt som jag använder i Windows. Det externa fungerar ej i Linux då drivrutinerna är i BETA stadiet och är väldigt buggigt. Fungerar inte ens att installera för mig. Därför tänkte jag använda det integrerade ljudkortet i Linux och det externa i Windows. Problemet är att om jag aktiverar ljudkortet i BIOS så krashar Windows när det ska laddas, förmodligen för att Windows inte kan hantera två ljudkort samtidigt.

Hur ska jag lösa detta? Jag orkar inte gå in i BIOS och inaktivera / aktivera ljudkortet varje gång jag ska byta till linux, för det gör jag ganska ofta.

Hjälp mig!
Citera
2008-06-18, 16:51
Medlem
kimdah2002s avatar
Köpe ett vanligt soundblaster för en hundring som fungerar både i win och linux...
Citera
2008-06-18, 17:16
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Köpe ett vanligt soundblaster för en hundring som fungerar både i win och linux...

Nej tack. Vill använda mitt SoundBlaster X-Fi Platinum som kostade 2540kr i Windows

På något vis borde det väl gå? Typ "säga åt" windows att den inte ska ladda in några andra drivrutiner för just det kortet. För det är väl då Windows krashar? När den försöker ladda in drivrutinerna till ett andra ljudkort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in