2008-06-18, 13:37
Medlem
Har köpt ny dator precis men har inte fått med några recovery-skivor. Det är alltså Win Vista förinstallerat på skiten. Hur fan ska jag göra sen när jag vill formatera om, förutom att glida på på piratebay?!

Finns det något sätt att säkerhetskopiera och bränna ut Vista direkt från datorn?!
Citera
2008-06-18, 14:58
Medlem
kentabarss avatar
Man får bränna ut skivorna själv, kolla start-menyn, det ska finnas ett program där som man gör det igenom.
Citera
2008-06-18, 15:55
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztocko
Har köpt ny dator precis men har inte fått med några recovery-skivor. Det är alltså Win Vista förinstallerat på skiten. Hur fan ska jag göra sen när jag vill formatera om, förutom att glida på på piratebay?!

Finns det något sätt att säkerhetskopiera och bränna ut Vista direkt från datorn?!
Yeapp, du får bränna ut dem själv. Fick jag göra åt morsan i alla fall när hon hade köpt en Packard Bell låda.
Citera
2008-06-18, 16:11
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Yeapp, du får bränna ut dem själv. Fick jag göra åt morsan i alla fall när hon hade köpt en Packard Bell låda.

Bra, då kastar jag in en relaterad fråga: Kompisen köpte en PB till sin mor som lyckades glömma lösenordet innan han hann bränna ut några Recoveryskivor. Finns det något sätt att slavkoppla den hårddisken och sedan komma åt att göra skivorna (förutsatt att man laddar hem korrekt programmvara naturligtvis)?

Alternativt om det finns något bra lösenordscrackarprogram. Fanns ju ett bra linuxbasert till Xp men det funkar visst inte längre
Citera
2008-06-18, 16:18
Medlem
kentabarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Bra, då kastar jag in en relaterad fråga: Kompisen köpte en PB till sin mor som lyckades glömma lösenordet innan han hann bränna ut några Recoveryskivor. Finns det något sätt att slavkoppla den hårddisken och sedan komma åt att göra skivorna (förutsatt att man laddar hem korrekt programmvara naturligtvis)?

Alternativt om det finns något bra lösenordscrackarprogram. Fanns ju ett bra linuxbasert till Xp men det funkar visst inte längre

Smartast är nog att gå tillbaka till affären där den inhandlades.
Citera
2008-06-18, 17:01
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2

Du menar produktnyckeln till Windows licensen? Men den sitter ju på ett klistermärke på datorn.

Eller talar du om ett annat lösenord? Du menar att mor har lyckats låsa burken helt och hållet? Aj, aj...ja då vete fan....slavkoppla HDD:en i en annan burk går ju, men frågan är om programmet funkar då.
Citera
2008-06-18, 17:04
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Men det måste ju gå att göra en återställning innan Win startar upp? Nu kommer jag inte ihåg vilken av F-knapparna man ska trycka för att komma dit men det är väl bara o försöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in