2008-06-18, 09:55
Medlem
Papa Dans avatar
Ngon som har ngot bra recept p jamaikansk Jerk? Bde blta och torra varianter uppskattas. Har tidigare bara kpt dessa blandingar men det skulle vara roligt att gra sjlv med om det inte r FR mycket fuzz.
Citera
2008-06-18, 11:21
Medlem
tjompans avatar
Hoppas du kan engelska.
http://www.caribbeanchoice.com/recip...asp?recipe=186

Edit. Fann ngot p svenska ocks.
http://recept.nu/1.37955/melker_ande..._jamaican_jerk

//Tjompan
Senast redigerad av tjompan 2008-06-18 kl. 11:24.
Citera
2008-06-18, 11:33
Medlem
Papa Dans avatar
Naturligtvis kan jag det, jag kan ven googla. Skillnaden mellan googlande och forum r att hr har jag mjligheten att frga folk som gjort recept som de vet fungerar och kan prata om versioner, justeringar etc. Men tack nd!

EDIT:
Melkers recept verkar ju uppenbarligen halvgalet, ingredienserna stmmer skert bra, men principen fr JERK r lng marinering (grna ver dygnet) samt vldigt lngsam grillning fr att kttet ska f ordentligt med rksmak. Jerk grs traditionellt i eldgropar som grvs igen.
Citera
2008-06-18, 12:43
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papa Dan
Ngon som har ngot bra recept p jamaikansk Jerk? Bde blta och torra varianter uppskattas. Har tidigare bara kpt dessa blandingar men det skulle vara roligt att gra sjlv med om det inte r FR mycket fuzz.

Vilka mrken har du anvnd nr du kpt? Vore lite kul att se vad det finns fr ngot dr ute. r det ngot du kan kpa i din lokala butik eller r det specialbutiker?
Har en i min butik som heter Walkerswood jamaican jerk seasoning. Den r riktigt god och het. Och som du sger s tjnar den p att dra ver natten.
Citera
2008-06-18, 13:21
Medlem
Papa Dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Vilka mrken har du anvnd nr du kpt? Vore lite kul att se vad det finns fr ngot dr ute. r det ngot du kan kpa i din lokala butik eller r det specialbutiker?
Har en i min butik som heter Walkerswood jamaican jerk seasoning. Den r riktigt god och het. Och som du sger s tjnar den p att dra ver natten.

Jag har tidigare handlat p bland annat Greys samt utomlands d jag sett ngon trevlig variant, minns dock inte mrkena, korkat att jag inte skrivit ner dem... En som jag tyckte var riktigt god som d gick att handla p Greys var iaf frpackad i en flaska vl liknande Heinz ketchup. Walkerswood Jamaican Jerk som finns p ChiliHouse r ocks nice!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in