2008-06-17, 22:40
Medlem
Spaes avatar
Hej! min dator har blivit räddad utav programmet ZoneAlarm, mitt problem är just nu att jag inte kan få internet att fungera när programmet är igång. Jag har kollat readme, introduktionen till programmet osv men förstår inte riktigt hur jag skall få det att fungera?

om någon har löst liknande problem så hjälp mig gärna!

Mvh

Sebastian
Citera
2008-06-18, 01:10
Medlem
uNderdog_101s avatar
Antingen är dina browsrar avstängda i programkontrollen, eller så är ditt nätverkskort inte ställd till "trusted" i inställningarna.
Jag har inte Zonealarm installerat längre så jag kan inte berätta exakt hur man ändrar det.
Citera
2008-06-18, 09:27
Medlem
Spaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uNderdog_101
Antingen är dina browsrar avstängda i programkontrollen, eller så är ditt nätverkskort inte ställd till "trusted" i inställningarna.
Jag har inte Zonealarm installerat längre så jag kan inte berätta exakt hur man ändrar det.

Okey, skall försöka ordna det! men skulle gärna behöva en lättare beskrivning? jag är inte direkt expert på detta, hur skall jag gå till väga?
Citera
2008-06-18, 09:46
Bannlyst
Kolla också upp att zonealarm låter windows kommunisera utanför datorn, jag har bekanta som nämligen är väldigt snabba på att förbjuda att kommunikation utåt och då har blockat själva os:et tack vare det.
Citera
2008-06-18, 11:26
Medlem
Spaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrefF
Kolla också upp att zonealarm låter windows kommunisera utanför datorn, jag har bekanta som nämligen är väldigt snabba på att förbjuda att kommunikation utåt och då har blockat själva os:et tack vare det.

Jag ska kolla på det, hur menar du me kommunikation utåt? det finns ju vissa saker som vill komma åt internet men man blocket det eftersom det står typ "Viruskillius is trying to connect to the internet?"
Citera
2008-06-18, 17:44
Medlem
rallysallys avatar
Ta om det från början. Om du är osäker på hur man gör:Avinstallera programmet. Installera igen, denna gång LÄSER du i alla rutor som poppar upp när du ansluter till internet/startar webläsaren! Programmet frågar alltid om du vill tillåta/blockera anslutningen. Lite jobbigt i början, men du behöver bara göra det en gång för varje program om du LÄSER vad som står och klickar i rätt alternativ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in