2013-03-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Tänker inte låta denna tråden dö ut .. enligt vad jag hört är det helt lönlöst att måla tunnlar i Hbg? försvinner inom max 1 dag? jag var där för nån månad sen och gjorde en tag i en tunnel när jag skulle till en polare och när jag ska hem igen så så går jag förbi tunneljäveln igen och då står det 2 snubbar från LP måleri där och rollar, och detta var max 4 timmar senare, helt sjukt verkar som om dom bara kör runt och letar efter graff typ.....
resultatet av detta lär ju bli att folk gör inga målningar längre utan bara wavear istället.

Ja det buffas snabbt på kommunalt ägd egendom. Välkommen till Helltown.
Citera
2013-03-10, 01:39
Medlem
liprunkas avatar
Anledning är väl att precis allt polisanmäls av privatpersoner eller diverse klotterspanare (ISGS).

Gjorde även en härlig granskning att buffarna har börjat använda sig av sprayfärg för att täcka över tags och stickers. Chrome till lycktstolpar och vanlig grön till papperskorgar, Anmärkningsbar can-control har dem också.

Slugna jävlar
Citera
2013-03-10, 05:16
Medlem
Ja dom jobbar hårt. Deras mål verkar vara att göra sej själva arbetslösa
Citera
2013-03-10, 21:22
Medlem
Fappy11s avatar
Jag undrar när Hbg stad fick för sig att graffiti är ett jätteproblem som måste bekämpas med alla medel?
Dom har ju aldrig brytt sig förr? måste va jävla mycket dyrare att försöka stoppa skiten än att bara buffa nån gång då och då. Utifrån vad jag har sett så är buffningen jäkligt random också, ibland sitter grejerna i 5 timmar och ibland ett par dagar, ibland buffar dom samma vägg 3 gånger på en vecka, sen är det uppehåll i typ 2 veckor.
Jag tror iaf att writers i hbg lär bli mer peppade av detta och ser det som ett ''krig'' hade jag blivit iaf.
Senast redigerad av Fappy11 2013-03-10 kl. 21:34.
Citera
2013-03-10, 22:29
Medlem
Helsingborg är dött + fullt av toys så det gör inget ändå.
Citera
2013-03-11, 15:41
Medlem
liprunkas avatar
I Helsingborg funkar det ungefär så att toysen syns och resten håller till någon annanstans eller ligger nere
Citera
2013-03-11, 16:19
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Helsingborg är dött + fullt av toys så det gör inget ändå.
Det kanske inte hade sett ut så om inte staden varit manisk när det kommer till saneringsarbetet.
Citera
2013-03-11, 20:20
Medlem
Troligtvis, jo.
Citera
2013-03-11, 21:39
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Troligtvis, jo.
Nu har jag ingen större insikt i just Helsingborg faktiskt, det var bara en gissning.

Att saker buffas fort så ens målningar inte får sitta brukar få folk att tröttna och röra sig till städer där det inte buffas lika frekvent, eller helt enkelt dra öronen åt sig och minska på aktiviteten.
Samma sak gäller ibland i städer där det knappt buffas alls och målningar får sitta år in och år ut, detta brukar och få intresset bland målare att sjunka och man flyttar istället någonstans där det händer lite mer.

Det är iallafall min erfarenhet av det hela, lagom är bäst som man säger.
Citera
2013-03-12, 15:00
Medlem
liprunkas avatar
Mx_1337 har helt rätt, sen finns det en riskfaktor att måla i Helsingborg också, ska man göra något seriöst av det är det inte lönt pga risken samt att det kommer buffas bara några timmar efter att det är färdigt.
Citera
2013-03-13, 00:40
Medlem
fajvans avatar
Vad är det för lallare som går över TRC/BST.. KC/KG vad dom nu heter?
Citera
2013-03-13, 16:42
Medlem
ssdds avatar
sett en del Drem målningar på örestundtåget. är det crew eller one? vart härstammar dom(?) ifrån ex ex
dankeeee
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in