Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Generationsskiftet trädde egentligen ikraft för cirka tre år sedan. 2005 - Då hade man börjat känna av dvalan ifrån stora crews(eller ja nästan det enda crewet - KC), dom la inte kannorna på hyllan men dom började söka sig till andra städer och andra intressen. Men sen samtidigt kunde man få se bombräder ifrån målare som man glömt bort lite, Rudy körde massivt i vändor, Rack brölade ur i början på 06, och Deka fuckade ur med svarta feta markertags ifrån kungoskars bro ner till centrum, kommer ihåg när jag sa till polaren att han måste fan haft ink med sig, fyllt på pennan och fortsatt igen. Då samtidigt (2004-05) visade SH framfötterna, etablerade sig snabbt och drog sen nästan iväg ifrån Lund lika snabbt som dom kom.
Men som sagt, nya crews är på framgång... lite väl för många om jag får säga så.
Exakt, där fick du till det! Dekas bomb&trash-räder på Lilla Fiskaregatan minns man, men om jag inte minns fel så flyttade han väl till Barcelona? DKE hade jag nästan glömt bort. Dom killarna har bidragit en hel del till min graffitikarriär, eller hur man ska säga.
Känns som att peaken för Lunds graffitiscen kom vid 04 någonting, i samband med den lagliga väggen på Stortorget. Då var KC nästan mättade, taggade och målade jävligt mycket, WTC och deras frontfigur Boom syntes överallt, och SH skulle nästan precis börja synas överallt.
Saknar SH rätt mycket. Tyckte MOOR och Störd (characterkillen?) hade en jävligt skön och säregen stil! Att sedan en av de största crewen nu AY inte alls har en speciellt utvecklad stil gör det lite tråkigt, men de syns överallt, och samtidigt som man stör sig på att dom inte målar lika bra, så tycker man det är bra att deras tags är nästan exakt överallt. Tvärtom för många i det gamla gardet. Jag tycker dock att alla i Dinma har en riktigt fet stil.
Det känns lite som att många av de nya crewen, har kanske torskat, tappat lusten för att vara ute varje natt och bomba. Lite synd, men man både hör & ser att det körs en hel del linjeväggar och pågatåg istället. Jag vet inte om jag nämnt det innan men jag tycker ironiskt nog att SJ borde dra ut och tvätta väggarna längs linjen. Bara för att få lite liv i scenen igen, då de som har målningar längs linjen oftast är de stora eller de f.d stora crewen, som då de nya crewen av respekt inte vågar/vill köra över. Tror att Lunds scen hade vaknat till lite då.