Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
http://i434.photobucket.com/albums/qq66/soyoithurts/Untitled-3.png?t=1304675542
Vad tycker ni om artikeln i city? Personligen är jag förbannad på att Skånetrafiken slösar så grovt med skattepengar. Vad är det för hjärndöd upphandling de har gjort? De har uppenbarligen sanerat runt 500 tåg 2010 vilket jag upplever vara i högsta laget men visst det kan gälla små tags också. Hur kan deras leverantör av tjänsten fakturera dem 25000 för att:
1) Spola tågen med högstrycksspruta med varmt vatten.
2) Spruta på nya kemikalier
Inget mer fancy.
Även 2000 kr/per tåg vore i saftigaste laget åt en storkund.
Kanske vore det smart att erbjuda klottersanering till lågpris?
Det är ju lite i det konstigaste laget att klaga på att skånetrafiken spenderar skattepenger på att ta bort graffiti när det är "vi" som sätter klottret på tågen.. Det går liksom inte jämt ut att ge dom kritik för ett problem som "vi" skapar.
Men ja, man kan ju också se det ifrån ett objektivt synhåll, dvs man är enbart en betraktare som uppskattar graffiti på väggar och tåg, då kan man ju ha rätt i att dela med sig av sin åsikt angående deras slöseri med pengar.
Men om deras policy är att ingen klotter ska finnas på tågen, kosta vad det kostar, har dom ju all rätt i att spruta pengar in i den osläckbara elden. Jag har alltid sett det som att dom har ett jävligt effektivt sätt att rengöra tågen utan att kosta på det för mycket, det är mest krossade rutor, förstörda säten etc etc som kostar riktigt mycket.. Men det är också enbart vad jag antagit. Om dom nu har en såkallad "budget" för enbart klotter så.. ja .. då har dom det helt enkelt.
blablajagtillföringettillvadduskrevjagskasovanu