2011-02-15, 19:16
Medlem
wakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Händer inte så mycket i Kristianstad...

Se till att det börjar hända lite då! Ska själv dit där snart och lägga lite! kanske denna helg kanske nästa ingen vet Krstd måste upp kartan igen, den historiken krstd har är ju sjuk!
Citera
2011-02-15, 20:39
Medlem
Megatwaps avatar
http://www.fotolog.com/graffalpha/37323386

Denna rullade fortfarande i lördags iaf det verkar som dem är väldigt dåliga på att buffa.
Och denna är väl målad någon runt 17/1..
Citera
2011-02-15, 20:57
Medlem
wakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatwap
http://www.fotolog.com/graffalpha/37323386

Denna rullade fortfarande i lördags iaf det verkar som dem är väldigt dåliga på att buffa.
Och denna är väl målad någon runt 17/1..

såg den i krstd förra veckan.. såg även ett annat rull som rullat sen början på året! Love the buffs
Citera
2011-02-15, 21:27
Medlem
Disembowlers avatar
Jag har märkt att det finns några som brukar böla över Skånetrafiken fasar ut gamla pågat. Personligen tycker jag att de nya är mycket snyggare med panels på än de gamla. Dessutom är komforten högre (även om det är sekundärt). Undrar om de saknar rälsbussarna me?

Det enda tåget jag saknar är Linx.
Citera
2011-02-16, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Jag har faktiskt sett rätt frekvent aktivitet från VOGUE. Gillar hans tags, stilrena! Han signar CFO. Det crewet har förövrigt målat en hel del i västra Malmö och mycket i mitt närområde. Mycket trevligt att beskåda.

Annars har några som skriver CORV och CAMEO synts till i krokarna.

Dom grabbarna känner man (vogue, corv och cameo)
Citera
2011-02-16, 08:37
Medlem
en rätt snygg trc-panel på ett gammalt påga på centralen i malmö igår, står på spåren, man kan inte missa det om man åker från Lundahållet. hann tyvärr inte slita upp mobilen å fota.

är det bara jag som inte ser speciellt många trc-panels!? kör de mest på väggar?
Citera
2011-02-16, 14:19
Medlem
benknackarganget skrev 2011-02-16 07:11
det är skillnad på att köra gods och runka högt upp i sverige och att lägga linjeväggar och vara någon av dom mest aktiva i malmö förtillfället.
inte sant?
/M
Citera
2011-02-16, 19:25
Medlem
Disembowlers avatar
Såg en CTS och IFS panel (+någon gubbe) på öresundstågen i Svanemølleyarden.
Citera
2011-02-16, 20:33
Medlem
jonnizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Jag har märkt att det finns några som brukar böla över Skånetrafiken fasar ut gamla pågat. Personligen tycker jag att de nya är mycket snyggare med panels på än de gamla. Dessutom är komforten högre (även om det är sekundärt). Undrar om de saknar rälsbussarna me?

Det enda tåget jag saknar är Linx.

Håller absolut med!
Alla målningar ser mycket snyggare ut den nya pågan. Eller snyggare i varje fall.

För att få igång lite Lundabor. Det snackas ju jävligt mycket om att Lund ska få spårvagnar. Och som för er som sett fups så är det högst möjligt att måla (bomba) på dessa. Tror ni spårvagnar hade varit nått för Lund, att måla på och så?
Citera
2011-02-16, 20:44
Medlem
Busfroe1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonniz
Håller absolut med!
Alla målningar ser mycket snyggare ut den nya pågan. Eller snyggare i varje fall.

För att få igång lite Lundabor. Det snackas ju jävligt mycket om att Lund ska få spårvagnar. Och som för er som sett fups så är det högst möjligt att måla (bomba) på dessa. Tror ni spårvagnar hade varit nått för Lund, att måla på och så?

Om jag har förstått det rätt så kommer den ju inte gå genom hela lund utan bara en speciell sträcka (rätta mig om jag har fel) typ där stora södergatan är, sjukhuset, alhelgona etc. Och även ut till dalby. Kommer säkert inte va många "mindre obevakade" stationer utan kommer nog bli svårt att måla på dom skulle jag tippa men om det nu skulle bli spårvagnar i lund (förövrigt otroligt idiotiskt men den diskussionen hör inte hemma här) så kan det bli kul att se huruvida dom kommer målas på eller ej.
Citera
2011-02-16, 20:45
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Håller absolut med!

Om det blir så att Lund får spårvagn så kommer det troligtvis vara cirka 4 ändhållplatser och en "yard". När väl yarden blivit sönderkörd och stekt till tusen kommer det bli som med stadsbussarna, 1-2 minutersbackjump med stress utan dess like. Jag hade dock mer än gärna viljat bli bevisad motsatsen, att ändhållplatserna kommer läggas riktigt riktigt i utkanten av Lund, föraren kan inte se bakpartiet av sista vagnen och det finns bra platser för att springa iväg efteråt, men jag har svårt att visualisera mig det.
Utsidor hade väl blivit det man satsat mest på, etch-insidor hade ju iofs inte varit helt fel...
Citera
2011-02-16, 22:47
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Håller absolut med!

Även vi Malmöbor kommer få en spårvagnslinje till Rosengård. Jag tror att den spårvagnen (och spårvägen) kommer bli hårt fuckade i början och hårt bevakade med tanke på de "utmaningar" busstrafiken har i Rosengård. Men säkert kul att måla. Jag hade emellertid tyckt det vore mycket mycket smartare med en metro lösning genom malmö istället för en tramsig spårvagnslinje till ghettot. Dessa idiotiska farkoster tar bara mer plats i trafiken och det är inte helt ovanligt att någon krockar i dem. I alla fall enligt min bror som bor i en spårvagnstät stad i Europa.

Hellre att man byggde ut en tunnelbana som inte bidrar till mer trängsel i trafiken och förbinder t.ex. Malmö med Klagshamn-Tygelsjö-Oxie osv. Men politiker är och kommer bli politiker. Jag tror emellertid inte att denna spårvagnslinje kommer göra Rosengård mer attraktivt eller att de som bor där kommer få fler arbetstillfällen. Rosengård har ju redan pågatågsstationen Persborg i sin närhet. Dessutom känns det rätt typiskt att Rosengård får en spårvagnslinje pga sitt rykte, men det händer ju lika mycket skit i t.ex. Lindängen eller Nydala, skillnaden är att dessa stadsdelar har inte lika mycket brandvalue som Rosengård. De som kommer dock skratta hela vägen till banken är nog City Gross.

Kul dock för lundensarna, de har ju aldrig haft en yard.
Senast redigerad av Disembowler 2011-02-16 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in