Citat:
Ursprungligen postat av jonniz
Håller absolut med!
Alla målningar ser mycket snyggare ut den nya pågan. Eller snyggare i varje fall.
För att få igång lite Lundabor. Det snackas ju jävligt mycket om att Lund ska få spårvagnar. Och som för er som sett fups så är det högst möjligt att måla (bomba) på dessa. Tror ni spårvagnar hade varit nått för Lund, att måla på och så?
Även vi Malmöbor kommer få en spårvagnslinje till Rosengård. Jag tror att den spårvagnen (och spårvägen) kommer bli hårt fuckade i början och hårt bevakade med tanke på de "utmaningar" busstrafiken har i Rosengård. Men säkert kul att måla. Jag hade emellertid tyckt det vore mycket mycket smartare med en metro lösning genom malmö istället för en tramsig spårvagnslinje till ghettot. Dessa idiotiska farkoster tar bara mer plats i trafiken och det är inte helt ovanligt att någon krockar i dem. I alla fall enligt min bror som bor i en spårvagnstät stad i Europa.
Hellre att man byggde ut en tunnelbana som inte bidrar till mer trängsel i trafiken och förbinder t.ex. Malmö med Klagshamn-Tygelsjö-Oxie osv. Men politiker är och kommer bli politiker. Jag tror emellertid inte att denna spårvagnslinje kommer göra Rosengård mer attraktivt eller att de som bor där kommer få fler arbetstillfällen. Rosengård har ju redan pågatågsstationen Persborg i sin närhet. Dessutom känns det rätt typiskt att Rosengård får en spårvagnslinje pga sitt rykte, men det händer ju lika mycket skit i t.ex. Lindängen eller Nydala, skillnaden är att dessa stadsdelar har inte lika mycket brandvalue som Rosengård. De som kommer dock skratta hela vägen till banken är nog City Gross.
Kul dock för lundensarna, de har ju aldrig haft en yard.