2010-01-30, 16:45
Medlem
Dinitrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrHolger
Vem anser ni är Malmö´s största bombare genom tiderna? Jag lägger upp tre kandidater JONS,WHÖR ,Arak/Clea.

arak skulle jag nog säga.
Citera
2010-01-30, 17:45
Medlem
Disembowlers avatar
Jag kan faktiskt inte uttala mig så mycket om VHÖR/JONS eftersom att jag har bara koll på scenen sedan 97 (även om jag minns en del från 94-95). I så fall går min röst på arak. Men även crack/wack finns ju mer "all-city" än dem.

Crewmässigt tycker jag faktiskt TRC ligger en högre nivå vad gäller DLB, men vad jag minns så var nog DNA det crew som hade störst spridning i Malmö under 90-talet.
Senast redigerad av Disembowler 2010-01-30 kl. 17:54.
Citera
2010-01-30, 22:11
Medlem
Citat:
Vem anser ni är Malmö´s största bombare genom tiderna? Jag lägger upp tre kandidater JONS,WHÖR ,Arak/Clea.

WHÖR/DNA utan tvekan bland dom kandidaterna.
Citera
2010-01-30, 23:55
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamingoo
WHÖR/DNA utan tvekan bland dom kandidaterna.

Men när var Whörs storhettid? Mitt minne av DNA var att de som pushade namnet hårt var EEK, EYS och WONE. Vhör och bux var givetvis inte osynliga heller, men inte de mest aktiva.
Citera
2010-01-31, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Men när var Whörs storhettid? Mitt minne av DNA var att de som pushade namnet hårt var EEK, EYS och WONE. Vhör och bux var givetvis inte osynliga heller, men inte de mest aktiva.

Själv anser jag att Dna var större under Bucks o Whör tid då dom hade inga spärrar. Glöm aldrig när dom måla postens bilar så dom blev tvungna att köra runt med deras målningar en hel dag pga att man inte han buffa dom. Vör o Bux var kom upp snabbt och banga inte vilken i mina ögon gör dom odödliga på Malmö scenen. Jons var med en stor pionjär där han hade en exakt utarbetad tag som han drog över hela Malmö. Han åkte dock fast vilken jag har hört kosta rätt mycket. Arak var med överallt med sin skinnycap och man kunde åka längst ner i hamnen och sen hans tag på ett elskåp så den mannen måste haft ett par grymma skor för han gick igenom hela stan med sina cannor. Jag röstar nog på Whör för han satte ett nytt tempo i stan synd dock att han gick bort så tidigt.
Citera
2010-01-31, 11:40
Medlem
Disembowlers avatar
Citat:
Själv anser jag att Dna var större under Bucks o Whör tid då dom hade inga spärrar. Glöm aldrig när dom måla postens bilar så dom blev tvungna att köra runt med deras målningar en hel dag pga att man inte han buffa dom. Vör o Bux var kom upp snabbt och banga inte vilken i mina ögon gör dom odödliga på Malmö scenen. Jons var med en stor pionjär där han hade en exakt utarbetad tag som han drog över hela Malmö. Han åkte dock fast vilken jag har hört kosta rätt mycket. Arak var med överallt med sin skinnycap och man kunde åka längst ner i hamnen och sen hans tag på ett elskåp så den mannen måste haft ett par grymma skor för han gick igenom hela stan med sina cannor. Jag röstar nog på Whör för han satte ett nytt tempo i stan synd dock att han gick bort så tidigt.

Hehe, verkar vara en härlig tid jag missat. Vad med NIE/DAUR? Hans 90-tals grejer finns ju fortfarande lite överallt?

Förresten, vilka battlade BIF? Jag minns att BIF fanns rätt mycket i bla Rosengård och att BIF var spittade lite här och var. Någon hade skrivit "hata BIF". Hade en tjejkompis som berättade att när hon gick på Stenkulaskolan så blev de utfrågade av lärarna om det var någon som visste vem de var.

Annars håller jag med om att arak fanns verkligen överallt med sina skinnytags.
Citera
2010-01-31, 12:53
Medlem
Jag minns i högstadiet runt 97-98 kom det en tjock snubbe med amerikansk brytning och skulle snacka med oss om klotter & skadegörelse. Han snacka massa om vad det kosta och att dom fota alla tags, pieces osv, och HAN sa DNA var störst i Malmö, antar han mena att de var dom som dom fotat mest.
Kommer ihåg man såg chrome pieces överallt av DNA och dom gick verkligen runt från område till område och bomba, man kan fortfarande se om man kör från värnhem mot toftanäs att dom (Bux & Whör) bombat hela vägen på lyktstolpar, elskåp osv ända till Bara där dom gjort t-ups på en röd lada (vilket fortfarande finns kvar)
Så när det gäller CREW lägger jag minns röst på DNA.
När det gäller bombare så måste jag säga Crack, av samma anledning som DNA, han gick verkligen från område till område och bomba varenda jävla lyktstolpe längs gång & cykelbanor osv.

Nu verkar det som alla håller sig längs spåren och möllan/stan, men åker man till nått villa område i limhamn eller nån annan utkant av Malmö så lovar jag man hittar en DNA tag eller CRACK tag på nån lyktstolpe eller elskåp!
Citera
2010-01-31, 14:00
Medlem
DNA var ens stora idoler i högstadiet. Stämmer att det finns en del kvar i Limhamn. Ingen som sitter på lite bilder?? http://www.fotolog.com/foebmalmoe/34086562
Citera
2010-01-31, 19:42
Medlem
Disembowlers avatar
http://www.fotolog.com/natural_art_crue

Här finns en del gott från DNA
Citera
2010-01-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler

Mellan 95-97 skulle jag säga, det var då jag såg mest av DNA i malmö och träffade också WHÖR,BUX och dom andra grabbarna i crewet vid denna tiden. Whör var en riktigt notorisk bombare som inte bangade för nånting, lite smågalen var han. Han & Bux körde en del bussar som nån sa tidigare och dom fick en del rull på dessa vilket var jävligt coolt att se. EYS bombade mycket också, vill minnas att han körde tillsammans med nån 3SA eller nåt i den stilen, kommer du ihåg detta Disembowler och vem var denna 3SA egentligen?
Citera
2010-01-31, 21:38
Medlem
3SA = 3 steps ahead? och det var väl ett Crew inte en person? men jag kan ha fel, är inte säker
Citera
2010-02-01, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
3SA = 3 steps ahead? och det var väl ett Crew inte en person? men jag kan ha fel, är inte säker

Exakt det var ett crew. Det nya DNA crewet gick mer över till att dra 3SA och sen la dom ner helt. För att återupplivas för några år sedan. Bif såg jag mest målningar med för att svara Disembowler där var schyst kvalitet och man hade mycket härliga färger och ett bra flow men nu är det mest hiphop som gäller för dom killarna nu. Crack har man ju sett hans skokräm marker eller vad det är han kör med på alla lyktstolpar i stan men han slår ändå inte Whör kreativitet och våghalsighet. Jag kände en kille som kalla sig Rockey och var grym som fan på att måla och han har nog Malmös största fotosamling av graffiti bilder och jag hoppas en dag att han släpper denna samling till allmänheten för då skulle ni se vilken hög klass många hade under slutet i av 80 o 90 talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in