2008-06-17, 10:48
Medlem
Nok en gng har det varit en olycka vid ett tivoli och ven denna gng het det berrda barnet Kevin. Varfr heter de altid Kevin??

http://www.kvp.se/nyheter/1.1201087/...der-karusellen

Min stille undran r; Kan inte "lilla" Kevin sjlv ha frorsakat olykkan vid att "hoppa" fram och tilbaks p "motorsyckeln" med hg styrka, fr att det skulle g snabbare, s att fstet lossnat?? Det var ju en karusell fr smbarn!

Eller var det Tivolit som bristat i sina skerhetsrutiner??
Citera
2008-06-17, 10:54
Medlem
Skulle nog lgga ansvaret p "lille" Kevin..Vad skulle han p en karusell fr smbarn att gra?

100 spnn p att det r frldrarna som tipsat tidningen i hopp om sympati och kanske lite ersttning frn tivolit..
Citera
2008-06-17, 11:02
Medlem
Snvits avatar
Folk r dumma drfr har tivolin ansvaret fr att olyckor inte ska kunna hnda. De ska inte slppa in folk som r fr stora p vissa attraktioner men framfrallt ska inte saker kunna lossna hur som helst.

Om Kevin sen har varit vrdsls eller inte tillhr begvningsreservern hr inte dit.
Citera
2008-06-17, 12:57
Medlem
Charmas avatar
Fattar inte hur han kunde slungas bort frn karusellen, fr att sen tumla in under karusellen in i den roterande stlskivan. Hur r det med centrifugalkraften egentligen?
Citera
2008-06-17, 13:51
Medlem
dictionarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Fattar inte hur han kunde slungas bort frn karusellen, fr att sen tumla in under karusellen in i den roterande stlskivan. Hur r det med centrifugalkraften egentligen?

Om jag frstod artikeln rtt s slungades han bort frn karusellen fr att trffa ett staket, och studsar d tillbaks mot karusellen fr att hamna under den. Om du frstr hur jag menar? Det var lite otydligt beskrivet i artikeln.
Citera
2008-06-17, 13:58
Medlem
4thFloors avatar
Men hall, jag har en trering, det dr r den enda sortens karusell jag ker p, dom gr sjukt lngsamt. Hur fan "slungas" du av d?!?!

Har kidsen coolare rides p tivoli i skne?
Citera
2008-06-17, 13:59
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dictionary
Om jag frstod artikeln rtt s slungades han bort frn karusellen fr att trffa ett staket, och studsar d tillbaks mot karusellen fr att hamna under den. Om du frstr hur jag menar? Det var lite otydligt beskrivet i artikeln.
Jo, det stod ju s, men hur mycket studs r det egentligen mellan en mjuk mnniskokropp och ett staket... Nja man fr ju anta att han inte medvetet kastade sig in under karusellen iaf...
Citera
2008-06-17, 14:05
Bannlyst
Det var i sanning stor humor.
Var p vg att skriva ett mail till journalisten ifrga fr att f lite mer information men som ngon tidigare nmnde s har 12-riga Kevin sjlvklart lekt storfrsare p karusellen avsedd fr smbarn.

Kan se framfr mig hur han och vnnen lever rvare och har sig, skakar och rycker fr att visa smbarnen hur kungligt man som pre-pubertal fjortis kan ha.
Dm om Kevins frvning nr hans minut i strlkastarljuset pltsligt frbyts mot grt, frtvivlan och ett besk under karusellen med ett stort sr i pannan som fljd.

Somliga straffar gud med detsamma.
Citera
2008-06-19, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smurffröken
Nok en gng har det varit en olycka vid ett tivoli och ven denna gng het det berrda barnet Kevin. Varfr heter de altid Kevin??

http://www.kvp.se/nyheter/1.1201087/...der-karusellen

Min stille undran r; Kan inte "lilla" Kevin sjlv ha frorsakat olykkan vid att "hoppa" fram och tilbaks p "motorsyckeln" med hg styrka, fr att det skulle g snabbare, s att fstet lossnat?? Det var ju en karusell fr smbarn!

Eller var det Tivolit som bristat i sina skerhetsrutiner??

N vad synd om lille snorisen Kevin. *Hoppas ironin gr fram*
Har man ftt white-trash-namnet Kevin fr man skylla sig sjlv att man rkar illa ut.
Citera
2008-06-19, 13:47
Medlem
r inte det mest pinsamma att Kevins mamma gr med att han r med i tidingen efter en s pinsam olycka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in