2008-06-17, 07:10
Medlem
Har till slut blivit jävligt nöjd med mitt första tema till openbox, och sitter nu och funderar på att koda ihop något som passar ihop med det för GTK.

Vad jag har förstått så finns det inga "verktyg" att använda, utan det är endast config-filer som ska redigeras - stämmer det? Det är absolut inget problem dock, snarare tvärtom.

Hittade ingen tråd alls om detta, så tänkte att vi kanske kunde diskutera skapande i GTK, tips, trix, felsökningar och så vidare här..?
Citera
2008-06-17, 23:53
Medlem
Vad jag förstår vill du få in ett GTK-tema.
Till att börja med kan du ladda ner GTK-teman här. Sortera efter vad du vill och ladda ner någon du gillar. Jag antar att du vet hur man packar upp ett paket.
Denna mapp du får lägger du i /usr/share/themes/.

Nu skapar vi en .gtkrc-2.0-fil i din homedir. Däri ska du lägga till detta.

Den första raden måste du ha där. De andra två är jag osäker på om du måste ha, du kan testa dig fram genom att kommentera dom med # framför.
Citera
2008-06-18, 13:28
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoXaZer
Till att börja med kan du ladda ner GTK-teman här. Sortera efter vad du vill och ladda ner någon du gillar. Jag antar att du vet hur man packar upp ett paket.

Den första raden måste du ha där. De andra två är jag osäker på om du måste ha, du kan testa dig fram genom att kommentera dom med # framför.

Jag tror du missuppfattade, det var väl så att du ville skapa en tråd där vi kan hjälpa varandra skapa themes? Eller är jag ute och cyklar nu?
Citera
2008-06-18, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korq
Jag tror du missuppfattade, det var väl så att du ville skapa en tråd där vi kan hjälpa varandra skapa themes? Eller är jag ute och cyklar nu?

Ahh jädrans, förstod nu. Men kanske kan vara till hjälp iaf till någon som inte kan nåt om det.
Citera
2008-06-18, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korq

Precis, ungefär så.
Citera
2008-06-18, 15:46
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupe
Precis, ungefär så.

Jag återkommer när jag själv börjar konfigurera mina boxar :>
Citera
2008-06-18, 16:31
Medlem
yehaaaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoXaZer

Finns annars de finfina grafiska programmen switch och switch2.

Förlåt för offtopic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in