• 1
  • 2
2008-06-23, 15:46
Medlem
Nejtack sittners avatar
För att svara på TS fråga, så ja, allting rör sig hela tiden framåt. Evolutionen accelererar hela tiden, inte bara våran fysiska kropp, utan också vårat sinne.
Jag tror att vi kommer till slut att kunna se förändringarna som vi själva lever hända. Lite som han beskriver här:
http://youtube.com/watch?v=saxX-Z6w3p4&feature=related
För mig så verkar det inte konstigare än att vad vi människor än vill göra kommer det hända, förr eller senare, då vi är en framåt riktad ras som konstant vill förändras.
Citera
2008-06-23, 20:08
Medlem
marcus90_kungs avatar
Vad vill du uppnå med den här tråden? Du verkar iaf inte vilja få många åsikter och bred diskution, för då hade du ju inte ställt frågan på sämsta möjliga sätt
Citera
2008-06-25, 05:58
Medlem
Omnigrås avatar
Ni påstår att frågan är dåligt formulerad eftersom ni inte förstår den?
Hur kan ni veta det om ni inte förstår den?

Jag skriver i hopp om att diskutera med folk som förstår, jag behöver inte anpassa mig för att attrahera idioter / människor i onödan.

Syftet var att filtrera bort svar som saknar eftertanke.

Rym iväg till religionsforumet och tjafsa vidare om meningen med livet.
Senast redigerad av Omnigrå 2008-06-25 kl. 06:03.
Citera
2008-06-25, 17:35
Medlem
Confunduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Vad vill du uppnå med den här tråden? Du verkar iaf inte vilja få många åsikter och bred diskution, för då hade du ju inte ställt frågan på sämsta möjliga sätt

Ditt meta-inlägg visar ju att den här tråden själv är självrefererande. Det var den inte i början, men i och med att den utvecklades började den dra till sig sönderrökta idioter som var tvungna att ifrågasätta trådens existens. Man kanske skulle kunna säga att denna tråd har ett slags medvetande, även om den som självrefererande system är ganska simpelt.

Om vi drar paralleller med ett konventionellt medvetande, så frågade tråden i och med ditt inlägg sig själv, "varför finns jag?" eller "måste jag finnas?"
Citera
2008-06-25, 23:20
Medlem
Omnigrås avatar
haha, hmm - ett meta-medvetande utvecklar sig självt, kan det uttryckas så också kanske?
Senast redigerad av Omnigrå 2008-06-25 kl. 23:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in