2012-11-14, 19:16
Medlem
31415s avatar
Träffat honom en gång, han var väldigt trevlig och rolig!
Citera
2012-11-14, 19:35
Medlem
SnigelUnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soran Ismail
"Jag är svensk och jag är kurd. Svenskhet definieras enbart genom medborgarskap"
Och så prövar vi att vända på det.
Citat:
"Jag är svensk och jag är turk. Turkiskhet definieras enbart genom medborgarskap"

Varför är det så att denne Ismail totalt nedvärderar min och alla svenskars etniska samhörighet, vår kultur och vår historia. Han anser att den inte finns eller i vart fall inte har några andra gemensamma nämnare än ett pass. Hur kunde det bli så här snett och varför ställer man inte kritiska frågor till Ismail om hans svenskfientliga åsikter?

Hur tror ni man hade behandlats i Turkiet eller för den delen vilket annat land som helst om man som invandrare där påstår att värdfolket inte finns?

Jag förstår verkligen folks avsky mot en sådan som Ismail. För allt talar för att han faktiskt inte säger de här sakerna för att provocera utan för att han helt enkelt tycker så. Han är svenskfientlig helt enkelt eftersom han inte erkänner vårt folks existens. Det är inte svårare än så, på samma sätt som den som förnekar judars existens kan antas vara antisemit eller den som förnekar kurderna deras rätt till sin etnicitet, kultur och historia (Turkiska staten).
Senast redigerad av SnigelUno 2012-11-14 kl. 19:39.
Citera
2012-11-14, 22:51
Medlem
Det Soran gjorde på fotbollsgalan var något av det mest fenomenala som gjorts i Svensk TV på ganska länge! Säger en del om Soran men förmodligen ännu mer om Svensk TV! Att dela ut käftsmällar i SVT är extremt modigt men det krävs att någon stoppar in lite sex, drugs rock and roll i dedär jävla pensionärsföretaget!
Citera
2012-11-14, 23:04
Medlem
Nlesjems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnigelUno

Varför är det så att denne Ismail totalt nedvärderar min och alla svenskars etniska samhörighet, vår kultur och vår historia. Han anser att den inte finns eller i vart fall inte har några andra gemensamma nämnare än ett pass. Hur kunde det bli så här snett och varför ställer man inte kritiska frågor till Ismail om hans svenskfientliga åsikter?

Hur tror ni man hade behandlats i Turkiet eller för den delen vilket annat land som helst om man som invandrare där påstår att värdfolket inte finns?

Jag förstår verkligen folks avsky mot en sådan som Ismail. För allt talar för att han faktiskt inte säger de här sakerna för att provocera utan för att han helt enkelt tycker så. Han är svenskfientlig helt enkelt eftersom han inte erkänner vårt folks existens. Det är inte svårare än så, på samma sätt som den som förnekar judars existens kan antas vara antisemit eller den som förnekar kurderna deras rätt till sin etnicitet, kultur och historia (Turkiska staten).

Vi skall skämmas för att vi är svenskar,flaggor som jänkarna har "överallt" vore djupt kränkande,och säkert någon sorts straffbar kränkning.
Citera
2012-11-14, 23:07
Medlem
SI:s mamma var på på plats 17 till Socialdemokraternas lista i valet till landstingsfullmäktige 2010 i Uppsala läns mellersta.

http://www.val.se/val/val2010/valsedlar/L/lan/03/valsedlar.html

Också med i Utskottet för demokrati,jämställdhet, integration i Uppsala län

http://www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/Partidistrikt/uppsalalan/varapolitiker/Landstinget1/Styrelser-och-namnder/

Och så pappa:

http://www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/Arbetarekommuner/knivsta/Vart-parti/Persongalleri/Catarina-Hedqvist2/

Inget ont om SI:s mamma och pappa, men kan ju möjligtvis säga något om SI:s politiska hemvist.
Senast redigerad av Danny Wilde 2012-11-14 kl. 23:21.
Citera
2012-11-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFanOfMyself
Det Soran gjorde på fotbollsgalan var något av det mest fenomenala som gjorts i Svensk TV på ganska länge! Säger en del om Soran men förmodligen ännu mer om Svensk TV! Att dela ut käftsmällar i SVT är extremt modigt men det krävs att någon stoppar in lite sex, drugs rock and roll i dedär jävla pensionärsföretaget!

Ironi?
Om inte,så var det då absolut ingen käftsmäll mer än på turkjäveln själv. Ingen tyckte att det var kul och där av inget skrattande.
Sedan är det väl ute att försöka driva med en gammal gubbe som Bosse Hansson också?
Citera
2012-11-15, 00:03
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Asså, ba, Bosse Hansson e så jävla puckad liksom!
Jag menar, hur fan kan man vara rasist?!
Citera
2012-11-15, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Han har sagt att alla Bjrön Gustavssons fans är 13 år, eller något liknande. Mycket bra citat enligt mig.
Vilket de flesta andra svenska komikerna också driver om. men ja, bra citat
Citera
2012-11-15, 07:49
Medlem
zizacons avatar
Inkvoterad och värdelös, känd som Björn Gustavssons kompis. Ärligt talat jag skulle tycka det vore förnedrande att göra sig känd på sådana meriter. Men inte PK-Soran, mannen som tydligen gör vad som helst för att synas i TV. Då har jag mer respekt för Björn.
Citera
2012-11-15, 08:44
Medlem
Backsippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nlesjem
Vi skall skämmas för att vi är svenskar,flaggor som jänkarna har "överallt" vore djupt kränkande,och säkert någon sorts straffbar kränkning.
Källa på det?
Citera
2012-11-15, 08:56
Medlem
Citat:

Varifrån fick du idén att stoppa in SVT i ditt resonemang?
Citera
2012-11-15, 09:19
Medlem
Backsippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnigelUno

Soran Ismail är kurd från Irak, född i Iran. Ett tips är att kolla upp fakta - wikipedia är en enkel början även om inte allt där är sant så finns det källor att gå vidare till. Att kolla och granska fakta kritiskt är ett tips, istället för att du häver ur dig felaktigheter. Du förvillar och blandar bort korten. Om du kollar fakta ser du att ditt resonemang saknar både relevans och logik. Det har ingen grund att stå på. Ditt påstående om att Ismail skulle förneka något du kallar "vårt folks existens" är falskt.

Citat:
"Han erkänner inte vårt folks existens"?
Jag vägrar ge dig rätten att definiera vad jag anser är svensk och svenskhet. Min uppfattning är ljusår från din!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in