Citat:
Ursprungligen postat av Soran Ismail
"Jag är svensk och jag är kurd. Svenskhet definieras enbart genom medborgarskap"
Och så prövar vi att vända på det.
Citat:
"Jag är svensk och jag är turk. Turkiskhet definieras enbart genom medborgarskap"
Varför är det så att denne Ismail totalt nedvärderar min och alla svenskars etniska samhörighet, vår kultur och vår historia. Han anser att den inte finns eller i vart fall inte har några andra gemensamma nämnare än ett pass. Hur kunde det bli så här snett och varför ställer man inte kritiska frågor till Ismail om hans svenskfientliga åsikter?
Hur tror ni man hade behandlats i Turkiet eller för den delen vilket annat land som helst om man som invandrare där påstår att värdfolket inte finns?
Jag förstår verkligen folks avsky mot en sådan som Ismail. För allt talar för att han faktiskt inte säger de här sakerna för att provocera utan för att han helt enkelt tycker så. Han är svenskfientlig helt enkelt eftersom han inte erkänner vårt folks existens. Det är inte svårare än så, på samma sätt som den som förnekar judars existens kan antas vara antisemit eller den som förnekar kurderna deras rätt till sin etnicitet, kultur och historia (Turkiska staten).