• 1
  • 2
2008-06-16, 14:18
Bannlyst
Jag skulle vilja ha ett bra tips i Stockholm vart jag kan kopiera nyckeln Twin Combi 4800 nyckel, har tappat min och orkar inte betala 300 kr för att få en ny !

Jag ska också åka ner till Grekland i sommar kan jag kanske få den kopierad där?
Citera
2008-06-16, 14:46
Medlem
PhantomBlots avatar
Twin Combi är mycket svårare att kopiera än vanliga ASSA 700-nycklar eftersom de har två rader med tänder i stället för bara en, men det finns gott om låssmeder som kan hjälpa dig: de brukar kalla sig för "ASSA servicestation" eller liknande.

Annars så finns ju varianten att byta lås om man är sparsam; du bör väl känna någon som har ett gammalt dörrlås som ligger och skräpar om du frågar runt?
Citera
2008-06-16, 14:49
Medlem
xobxs avatar
Hmm, vad ska du kopiera? Du har ju "tappat bort" nyckeln..
Citera
2008-06-16, 14:55
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
Hmm, vad ska du kopiera? Du har ju "tappat bort" nyckeln..
Förmodligen ska han kopiera sin extranyckel, du vet en sådan som man har för just sådana tillfällen då man tappar ena kopian av sin nyckel.
Citera
2008-06-16, 15:05
Medlem
xobxs avatar
Om man har en extra behöver man ju inte kopiera den om man är så snål..
Citera
2008-06-16, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xobx
Om man har en extra behöver man ju inte kopiera den om man är så snål..

Eller hur.

Det verkar lite som stöld!
Citera
2008-06-16, 16:58
Medlem
ugglans avatar
Vad händer om han tappar bort extranyckeln sen då? Extranyckeln är till för att kopieras, inte användas
Citera
2008-06-16, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan
Vad händer om han tappar bort extranyckeln sen då? Extranyckeln är till för att kopieras, inte användas

Ptja, vad händer oftast när man inte kan öppna en dörr?
Citera
2008-06-16, 17:19
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan

Då får man ta till huvudnyckeln i form av en rörtång. ASSA-lås brukar sitta med två mässingskruvar som går av på några sekunder om man vrider litet på låset, sedan är det bara att plocka bort låset och gå in. Men visst är det enklare med nyckel.
Citera
2008-06-16, 22:45
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Då får man ta till huvudnyckeln i form av en rörtång. ASSA-lås brukar sitta med två mässingskruvar som går av på några sekunder om man vrider litet på låset, sedan är det bara att plocka bort låset och gå in. Men visst är det enklare med nyckel.

Låter nästan som att någon har knäckt extra som inbrottstjuv hehe

/Bubben
Citera
2008-06-17, 00:09
Bannlyst
Driver ni med mig eller ?!
Det är min hemnyckel som jag tappat ska kopiera min extra nyckel så jag inte tappar bort den också, men kan jag göra detta i grekland tror ni ?
Citera
2008-06-17, 07:45
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jujjelito
Driver ni med mig eller ?!
Det är min hemnyckel som jag tappat ska kopiera min extra nyckel så jag inte tappar bort den också, men kan jag göra detta i grekland tror ni ?

Det är nog enklare att göra det i Sverige. Tror knappast att ASSA-lås är så vanliga i Grekland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in