Citat:
Ursprungligen postat av onemoreuser
Studentkorridorerna finns mest på Ryd men det kanske finns en del någonannanstans också. Korridorerna är i väldigt varierande skick och det är hög omsättning så det går ej att veta var det blir lungt/fester.
Irrblosset/T1 är väl områdena som ligger mest centralt och är i bäst skick. Även Flamman är nära stan men inte lika bra skick. Men där ligger krogen Flamman som du nog kommer att hänga mycket på under din studietid.
Skäggetorp ska du inte bo på och inte heller i Lambohov då det ligger så långt bort så det blir dålig integration med övrigt folk.
I Ryd bor det väldigt mycket studenter och det är dit de flesta nya flyttar. Det är enormt mycket fester där då det är där som det bor flest. Jag flyttade in i en trea i Ryd när jag började för ett år sen och jag trivs jättebra. Om du väljer att bo i korridor i Ryd så välj en korridor en bit ifrån HG då det är väldigt mycket liv närmast om kvällarna.
Collonia finns även det som ligger precis vid universitetet. Där är det nybyggt men dyrt.
En liten tabell:
Område # Tid, stan # Tid, uni # Pris # Fest # Krog
Ryd 15 5 Billig Mest HG
T1/Irrblosset 5 5 Dyrt Mellan VV (Pub)
Flamman 5 10 Mellan Mest Flamman
Collonia 15 0 Dyrt Mellan Kravaller
Lambohov 20 5 Dyrt Lite -
Tid=med cykel
Pris, Dyrt=nybyggt
Gick ej att göra fin tabell... Hoppas det går att läsa ändå..
Tänk på att namnen är områden och i T1/Irrblosset finns det bara lägenheter vad jag vet. Och att alla korridorer är enskilda så bara för att det är mycke fester i en korridor i ett område så betyder det inte att det är fest i alla korridorer jämt. Bo i ett område med mycke fester tycker jag är bra. Bara inte så många är hemma hos mej...
Jo, jag har hört att det är mycket studenter i Ryd men det ligger långt bort och har lite av en ghettostämpel över sig.
Jag har en kompis som bor på Flamman och som säger att det är rätt schysst. De har även ett fåtal lägenheter men jag tror jag kommer att bo i korridor i början. Det jag är lite rädd för är att bo på ett ställe med folk som är ganska slappa i skolan och därför mer eller mindre festar sönder även tentaperioderna (som min kompis). Måste kunna få lugn och ro de stunder jag väljer det.
Schysst tabell förresten! Citerar man inlägget syns det perfa. Tack ska du ha för den!