2009-08-11, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Körde Armageddon BBS i Göteborg, hackade doors för bland annat Infidels som skrev tillbehör till Remote Access, samma nick nu som då

din gamle räv :P
iph här, mimic/poffelipoff/vod bbs (eleBBS som va en RA kopia) :P
Senast redigerad av eggshells 2009-08-11 kl. 21:48.
Citera
2009-08-11, 23:23
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
din gamle räv :P
iph här, mimic/poffelipoff/vod bbs (eleBBS som va en RA kopia) :P
hehe, misstänkte det när jag läste "iph" a la "inphamilair" ovan men var inte säker.

Här bjuder jag på lite nostalgi: http://yfrog.com/13armageddonpj

Dina gamla sidor hittar jag inte längre, kommit ihåg denna hos Mike: http://www.pcmicro.com/iph/

Seden den helt klart största saken för mig då var ju infidels.. goa tider!

// rancor
Citera
2009-09-06, 00:03
Medlem
siamfatticosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Skumma Bilder BBS (Var väl Heinrich (Henrik, en gasmasksamlare/synthare från U-Väsby) som ägde denna BBS som var dåtidens motsvarighet till Mondo, Gore och Bizarre-forumet)

Sup, Heinrich här.
SBBBS var tider de, hade den på en rutten 486a, min första pc som jag fyllde med hårddiskar och en maffig 1x cdrom! Min hobby på den tiden var att tvinga 14åriga smygrunkare att downloada bajsporr för hela sin surt förvärvade ratio.
Jag hade tom en äkta pedofil som bara fick vara på sin egen hermetiskt tillslutna del av bbsen. Vi tvingade honom att ringa upp oss när vi festade hemma hos mig så vi kunde driva med karln.

Tro det eller ej men jag träffade en tjej genom BBSen, hon är numera dödsmetallare i portugal och mer än så vet jag ej.
Jag tröttnade på att samla gasmasker efter att ha skaffat runt 50talet, var heller aldrig en riktig synthare utan hängde mest med synthare för att jag kom undan med att fjanta runt i SS uniform i det sällskapet.

blablabla Har övervägt att starta en telnetbbs faktiskt, gjorde tom det på skoj men lessnade snabbt.

Tjenahej leprosy förresten, var nästan säker på att du tagit livet av dig. Kul att ha fel ibland.
Citera
2013-01-27, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telnic2
Jag är ledsen över att behöva bumpa en gammal tråd som den här men efter att i helgen blivit kontaktad av Pancho via LinkedIn (en vansinnigt trevlig person som jag inte pratat med på över ett decennium) så undrar jag vad som hände med alla er övriga...

Det är väl snart en 15 år sedan vi höll på som värst innan IRC och FTP tog död på våra vackra ASCII-moddade BBS:er.

Men vad hände med er övriga? Jag är grymt nyfiken på personer som t.ex. frontis (hur fan hade du råd), Necroman (jag saknar dina nattliga samtal), Azzrael (din lilla rödtott), Karon (det var ditt fel att jag lärde mig förstå vad MCI, Sprint och AT&T var för något under tidigt 90-tal), Micke Zyx - gamle farbror (och nog fan är du gammal nowdays), Snappis (är det samma Snapcase som med stadig hand modererar här på FB?) och nattkrigar´n..

Lite skvaller kan jag själv bidra med - trots alla år som gått så har jag fortfarande daglig kontakt med Azagthoth och Shazam då vi är arbetskollegor i samma IT-konsultföretag. X-con är numer min svåger och har växt upp och blivit en skicklig SAP-konsult..

Snuskis, Dö´grävaren, SK m.fl. - vad gör ni nu för tiden?

//Telnic

Tjenamors! Ramlade just över denna tråd. Vad mysigt.

/Flatline
Citera
2014-06-21, 22:28
Medlem
Den här skickades det ut länk på i dag:

http://www.macpro.se/2014/06/retro-k...ar-du-problem/
Citera
2014-06-21, 23:57
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraxman
Den här skickades det ut länk på i dag:

http://www.macpro.se/2014/06/retro-k...ar-du-problem/
Oj, det var en rejäl nostalgikick! Många namn man minns från BBS-tiden, både baserna i sig samt personerna i artikeln.

Vad menar du med att "det skickades ut länk på"? Varifrån?
Citera
2014-11-20, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siamfatticosi
Sup, Heinrich här.
SBBBS var tider de, hade den på en rutten 486a, min första pc som jag fyllde med hårddiskar och en maffig 1x cdrom! Min hobby på den tiden var att tvinga 14åriga smygrunkare att downloada bajsporr för hela sin surt förvärvade ratio.
Jag hade tom en äkta pedofil som bara fick vara på sin egen hermetiskt tillslutna del av bbsen. Vi tvingade honom att ringa upp oss när vi festade hemma hos mig så vi kunde driva med karln.

Tro det eller ej men jag träffade en tjej genom BBSen, hon är numera dödsmetallare i portugal och mer än så vet jag ej.
Jag tröttnade på att samla gasmasker efter att ha skaffat runt 50talet, var heller aldrig en riktig synthare utan hängde mest med synthare för att jag kom undan med att fjanta runt i SS uniform i det sällskapet.

blablabla Har övervägt att starta en telnetbbs faktiskt, gjorde tom det på skoj men lessnade snabbt.

Tjenahej leprosy förresten, var nästan säker på att du tagit livet av dig. Kul att ha fel ibland.

Haha, såg det här nästan sex år senare. Tjena på'rej själv! Svamp i Slidan BBS FTW!
Citera
2017-10-25, 18:52
Medlem
Gamla BBS-tiden

Hej!

Tänkte höra om någon har några skärmdumpar, .NFO-filer eller liknande från mitten av 90-talet när det gäller Top uploaders (all time) och/eller weekly uploaders från BBS:er som Gurus dream, Obscene Phobia, The Graveyard, Fatal future, East BBS, Fatal Future med mera. Främst Svenska BBS:er i stockholmsområdet. Började rota runt i detta för ett tag sen och många roliga minnen väcktes till liv. Misstänker att det finns fler här som kanske var aktiva under denna tid?
Citera
2017-10-25, 19:18
Medlem
findatas avatar
Har du kikat på: http://textfiles.com/
Citera
2017-10-25, 19:29
Bannlyst
Gjorde en tråd för massa år sen runt samma ämne. (FB) Någon som var med på BBS-tiden?
Citera
2017-10-25, 19:45
Medlem
Hej,

Tack för svaren. Den tråden har jag tittat i och den hjälpte mig att fräscha upp minnet . Jag har kollat textfiles.com och defacto2.net och hittat mitt gamla handle på en del ställen . Däremot skulle jag vara mer nyfiken om någon har något kvar från gamla 08 och/eller svensk elite BBS:er från 94-96. Hittade inte så mycket själv. Lite från Obscene Phobia och Second Front. Hade dock varit kul att se Gurus dream. Har ett svagt minne att jag låg högt upp på den listan och det hade varit kul och se om jag minns rätt eller kanske helt fel
Citera
2017-10-25, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rave43
Hej,

Tack för svaren. Den tråden har jag tittat i och den hjälpte mig att fräscha upp minnet . Jag har kollat textfiles.com och defacto2.net och hittat mitt gamla handle på en del ställen . Däremot skulle jag vara mer nyfiken om någon har något kvar från gamla 08 och/eller svensk elite BBS:er från 94-96. Hittade inte så mycket själv. Lite från Obscene Phobia och Second Front. Hade dock varit kul att se Gurus dream. Har ett svagt minne att jag låg högt upp på den listan och det hade varit kul och se om jag minns rätt eller kanske helt fel

Försökte mig på det i samma veva jag startade tråden att hitta lite screencaps, men verkar vara lönlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in