Kommer ihåg när jag fick mitt första modem. Ett US Robotics 14.4k-modem. Fan vad snabbt allt gick tyckte jag. Kunde ladda ner filer i 2kb/s och allt. Anslöt mig till BBS:er med upphovsrättsskyddat material. Fan vilken spänning det var att som fjortis göra något man visste var rejält olagligt. Man fick ju senare ett 56k-modem och kunde därmed ladda ner filer i en svindlande hastighet som 7kb/s eller något.
Någon som känner till gamla BBS:er som:
Obscene Phobia (The Judge var väl sysop där om jag inte missminner mig)
The Graveyard (The Gravedigger var sysop här. Kallades av vissa som inte gillade honom The Gaynigger)
Freezing Moon (Sysop: The Crucifier. Var faktiskt med i Artgruppen Nocturnal Holocaust här ett tag men blev kickad för jag sade att jag var 18 när jag i själva verket var 15, och det uppdagades i något sammanhang. Gjorde ascii-art åt den gruppen när det begav sig.) edit: hittade en gammal asciireklam för den BBS:en här:
http://www.pouet.net/othernfo.php?which=244&f=none
Skumma Bilder BBS (Var väl Heinrich (Henrik, en gasmasksamlare/synthare från U-Väsby) som ägde denna BBS som var dåtidens motsvarighet till Mondo, Gore och Bizarre-forumet)
Någon som var aktiv på någon av dessa BBS:er? Någon som vet vad Sysopsen för dessa gör idag?
Någon som har några trevliga anekdoter från denna tiden att dela med sig av? Måste väl finnas någon gammal räv som har något att förtälja. vet att det fanns massor av fler BBS:er, men kommer helt enkelt inte ihåg namnen på dem.
Edit: tilläggas bör att dessa BBS:er var i 08-området, då jag (farsan) inte hade råd att ringa någon annanstans. Ibland blev far skogstokig när telefonräkningar för flera tusen damp ner i brevlådan.