Någon på flashback som har erfarenhet av detta instrument och kan berätta lite om det.
*Theremin är ett ovanligt instrument så jag antar att man måste beställa det, vad ligger priset på, finns det att beställas i Sverige och i så fall var?
*Är det hopplöst svårt att spela på eller en person som jag själv med bra gehör lära mig spela relativt fort?
En WiiMote verkar fungera hyfsat men det är antagligen inget bra alternativ om man verkligen vill lära sig att spela. Annars kostar WiiMoten bara 500 kr men kräver Bluetooth-anslutning.
Trolleri! Jag förstår inte riktigt vad man ska ha det här instrumentet till faktiskt. Det är rätt coolt så länge man är bäng kanske men det känns inte precis som att det passar i vilket band som helst.
Här har dom det. Vet inte om dom har det på något svenskt företag säljer det men det är garanterat billigare hos tyskarna i alla fallså jag köper det mesta hos thomann; http://www.thomann.de/se/search_dir....eremin&x=0&y=0
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!