2008-06-16, 00:29
Medlem
chribsson2s avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=567547
Efter att ha följt reglerna som listas i länken ovan och fått noll respons vill jag bara nämna att "Den dansande Bananen" är en duktig mod. som börjar falera. Han stängde av mig för en 1.06:a trots jag utryckligen sa att användaren inte var ett troll men att hans retorik påminde om en annan anv. detta var en parentes i ett inlägg och han valde att radera hela posten.
Till saken hör att mazurkabananen och jag har haft meningsutbyten i trådar strax innan detta händer.
2008-06-16, 00:45
Bannlyst
Jag fattade noll, av vad du just skrev.

Du menar att El Zorro stängde av dig med flit på fel grunder?
2008-06-16, 00:46
Medlem
Deannas avatar
Det är inte El Zorro som givit dig en varning, det är moderatorerna på Flashback.. Alla moderatorer har möjlighet att säga sitt då det gäller regelbrott (förutom en del som leder till tillsägelse direkt, tex trams).

Vi är medvetna om att du skrev "påminnde" och därför röstade vi inte bann exempelvis. Det är inte bara du som blivit varnad för just kopplat ihop användare genom att säga att de påminner om varandra.
2008-06-16, 01:35
Medlem
micaeles avatar
Och vad har du fått för svar från El Zorro genom den PM-konversation ni redan har haft, som uppenbarligen inte var till din belåtelse?
2008-06-16, 01:52
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Efter att ha följt reglerna som listas i länken ovan och fått noll respons vill jag bara nämna att "Den dansande Bananen" är en duktig mod. som börjar falera. Han stängde av mig för en 1.06:a trots jag utryckligen sa att användaren inte var ett troll men att hans retorik påminde om en annan anv. detta var en parentes i ett inlägg och han valde att radera hela posten.
Till saken hör att mazurkabananen och jag har haft meningsutbyten i trådar strax innan detta händer.
Jag antar att ämnet för tråden INTE var huruvida denne användare var ett troll eller inte eller vems retorik dennes påminner om?

Vore det då inte smartare av dig att försöka hålla dig till ämnet i tråden istället för att diskutera användare? Kanske analysera dennes argument istället? Det borde inte vara några problem för en som varit här snart två år att förstå och likaså borde man förstå att El Zorro inte ensam stänger av någon. Ditt ärende har diskuterats i Outlaw av de andra moderatorerna och en majoritet av dem har kommit fram till att du bröt mot Flashbacks regler.

Menar du att om jag säger att "NN påminner om XX retorik" så skulle jag klara mig från att begå regelbrott vilket jag inte gör om jag skriver "NN är användaren XX"?
2008-06-16, 02:01
Medlem
toMishs avatar
Ingen förutom admin kan enväldigt stänga av användare. Vi mods måste starta en omröstning bland de andra först.

Och inägg som består av ett regelbrott, eller som misstänks vara regelbrott raderas medan omröstningen sker, och kan återställas om majoriteten inte tycker att det är ett regelbrott.

Den dansande bananen har alltså inte agerat fel i det här fallet.
2008-06-16, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Ingen förutom admin kan enväldigt stänga av användare. Vi mods måste starta en omröstning bland de andra först.

Precis, El Zorro kan knappast stänga av folk, tänkte väl det.
2008-06-16, 06:34
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Det är inte El Zorro som givit dig en varning, det är moderatorerna på Flashback..
Kan inte någon uppdatera FAQ:n så att folk (förhoppningsvis) slutar anklaga enskilda moderatorer för bann?

Jag är lite trött på "xxx är dålig moderator, h*n bannade mig på felaktiga grunder"-resonemanget.
2008-06-16, 10:37
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Kan inte någon uppdatera FAQ:n så att folk (förhoppningsvis) slutar anklaga enskilda moderatorer för bann?

Jag är lite trött på "xxx är dålig moderator, h*n bannade mig på felaktiga grunder"-resonemanget.

Finns knappast någon anledning. Enligt min oerhört begränsade kunskap måste varje moderatorsåtgärd initieras av någon och då lär vederbörande också driva den frågan som en hjärtesak för att se sitt initiativ, exempelvis varning, genomdrivas även om det till namnet lär pågå s.k. "omröstning".

En användare kan ha femtioelva tillsägelser, men om ingen moderator uppmärksammar det kommer heller ingen åtgärd att vidtas. Summa summarum, det är ALLTID enskild moderator som uppmärksammar och driver ett ärende, det finns ingen automatik i detta.

CodeWank, är inte du bannad än? Man spekulerar i det på BS...........
2008-06-16, 10:50
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2

1. Jag trodde att vi hade rett ut det här via PM men jag kan ge dig fler svar den vägen om så önskas.

2. Det är inte jag som bannar någon utan det sker en omröstning där alla mods får vara med och säga sin mening.

3. Jag hade faktiskt ingen aning om att vi hade haft någon form av meningsutbyte i trådar strax innan din avstängning. Det är i vilket fall som helst helt oväsentligt.

4. Oavsett hur du vrider och vänder på det och oavsett vilken retorik du använde i ditt inlägg så kopplade du samman en användare med en avstängd användare och det är inte ok.

Låser denna nu har du några fler frågor eller funderingar så skicka ett PM. Är du inte nöjd efter det så skicka ett PM till admin och är du inte nöjd efter det så kan jag öppna tråden igen
2008-06-16, 10:51
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisulv!
En användare kan ha femtioelva tillsägelser, men om ingen moderator uppmärksammar det kommer heller ingen åtgärd att vidtas. Summa summarum, det är ALLTID enskild moderator som uppmärksammar och driver ett ärende, det finns ingen automatik i detta.
Enligt mina begränsade kunskaper så är det en moderators plikt att uppmärksamma regelbrott.

Dessutom kan regelbrott uppmärksammas mha RP, något som en moderator inte kan bortse ifrån. Ett RP, i sin tur, kan läsas ju av alla moderatorer som moddar ett specifikt forum, så det vore "tjänstefel" att bortse ifrån det.
2008-06-16, 11:11
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisulv!
Finns knappast någon anledning. Enligt min oerhört begränsade kunskap måste varje moderatorsåtgärd initieras av någon och då lär vederbörande också driva den frågan som en hjärtesak för att se sitt initiativ, exempelvis varning, genomdrivas även om det till namnet lär pågå s.k. "omröstning".

CodeWank, är inte du bannad än? Man spekulerar i det på BS...........

Eller så kanske man har fått en RP...

Och det är ingen som driver på något som sin hjärtesak. Det händer titt som tätt att man pollar saker som man inte tror kommer att leda till varning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in