Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-10-23, 10:07
Medlem
Jag fick Hodkins Lymfom i början utav året, men är numera klar med min behandling och "frisk" enligt bilderna. Är på efterkontroller var tredje månad nu
Citera
2017-10-23, 12:53
Medlem
tomyhockeys avatar
mamman fick ont under armhålan läkarna gjorde biopsi under armhålans körtel besked cancer positiv, mamman skall göra mammografi under veckan det mesta talar för bröst cancer säger läkarna.
Citera
2017-10-25, 20:28
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
mamman fick ont under armhålan läkarna gjorde biopsi under armhålans körtel besked cancer positiv, mamman skall göra mammografi under veckan det mesta talar för bröst cancer säger läkarna.

mammografin och ultraljudet visar bröst cancer , någon som har erfaenheter av bröst cancer som sprider sig till armhålan ? skrev under idag att det verkar som det är kört för mamman .
Citera
2017-10-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
mammografin och ultraljudet visar bröst cancer , någon som har erfaenheter av bröst cancer som sprider sig till armhålan ? skrev under idag att det verkar som det är kört för mamman .

Nej då ,finns det i lymfknutorna i armhålan behöver inte betyda att det är kört - de går att operera bort . Dock finns det en risk att det spridit sig vidare (man kan säga att lymfknutorna är en sil för skit -de är till för att stoppa det ena och de andra och skydda vitala organ ) då är prognosen dock sämre .
Håller tummarna för dig och mamman .
Har flera vänner som de hittat i lymfan på och de har klarat sig allihop -hoppas det kan lugna dig lite ...
Citera
2017-12-21, 19:13
Medlem
Detta blev då ingen rolig jul. för 1.5år sen så hade jag gemenskap med en tjej under flera månader. Sista gången vi sågs så ville hon utföra oralsex på mig lite snabbt, i samma veva kommer hon åt med sin tand och river upp ett 3-4cm långt ärr under förhuden. skriker till AJ men fortsätter tills att jag ser att huden har blommat upp som en stor tomat och är fruktansvärt rött och svullet. Tänker inte mer på de och dagen efter gör de enormt ont så väntar någon vecka innan jag går till dr och visar upp detta. Får besked att det är irritation, ta salva så läker det om några veckor. Dum som jag är så börja jag ha sex igen innan det riktigt läkt så det sprack igen, och igen och igen plus att jag onanerade väldigt mycket ( är sex missbrukare som jag använder som ångestdämpande) så jag klara inte riktigt av att vänta fullt ut innan det var läkt just p.g.a. mitt tillstånd. Månaderna gick och såret var lika rött och irriterat tills att det gått 1 helt år. Då bestämde jag mig för att kontakta min gamla urolog som tog en titt. Han påpeka att det var eksem, vi skär bort såret och syr ihop, det blir inte lika fin penis som innan men du blir av med ärret! Han sa att skulle skicka hud biten på analys för han ville veta vilken eksem sort det rörde sig om. Två veckor har gått och såret har inte läkt än. Idag ringer tel, det är min läkare. Du måste komma hit idag säger han. Väl på hans kontor så ser jag att något är fel, han säger att analysen var klar och att jag tyvärr har penis cancer. Blev helt mållös. Han berätta om att man ska göra laserbehandling samt göra en omskärelse. Har cancern spridit sig så finns risk för amputation av penis!! men då skrek jag rakt ut , blir det så så kommer jag ta mitt liv! jag är 33år gammal och min sexuella fas är nu, jag älskar sex och vill kunna ha ett normalt förhållande.. Vilken kvinna vill ha en man på 33 år utan en penis? Han sa att vi inte ska förhasta oss utan börja med att göra strålning och omskärelse. Han var helt paff själv då det är till 99.9% äldre män som får penis cancer , jag var hans första patient sedan hans karriär på 30år som är under 35 och det är 70-100st som får det per år!! på tio miljoner invånare så får jag det :/
Jag grät när jag satte mig i bilen. Min penis är min identitet , min manlighet. vad har jag kvar om den tas bort. Denna jul och nyår blir hemsk. Nu blir det 2-3 veckors väntan innan det blir operation.
Citera
2017-12-21, 19:47
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conny85
Detta blev då ingen rolig jul. för 1.5år sen så hade jag gemenskap med en tjej under flera månader. Sista gången vi sågs så ville hon utföra oralsex på mig lite snabbt, i samma veva kommer hon åt med sin tand och river upp ett 3-4cm långt ärr under förhuden. skriker till AJ men fortsätter tills att jag ser att huden har blommat upp som en stor tomat och är fruktansvärt rött och svullet. Tänker inte mer på de och dagen efter gör de enormt ont så väntar någon vecka innan jag går till dr och visar upp detta. Får besked att det är irritation, ta salva så läker det om några veckor. Dum som jag är så börja jag ha sex igen innan det riktigt läkt så det sprack igen, och igen och igen plus att jag onanerade väldigt mycket ( är sex missbrukare som jag använder som ångestdämpande) så jag klara inte riktigt av att vänta fullt ut innan det var läkt just p.g.a. mitt tillstånd. Månaderna gick och såret var lika rött och irriterat tills att det gått 1 helt år. Då bestämde jag mig för att kontakta min gamla urolog som tog en titt. Han påpeka att det var eksem, vi skär bort såret och syr ihop, det blir inte lika fin penis som innan men du blir av med ärret! Han sa att skulle skicka hud biten på analys för han ville veta vilken eksem sort det rörde sig om. Två veckor har gått och såret har inte läkt än. Idag ringer tel, det är min läkare. Du måste komma hit idag säger han. Väl på hans kontor så ser jag att något är fel, han säger att analysen var klar och att jag tyvärr har penis cancer. Blev helt mållös. Han berätta om att man ska göra laserbehandling samt göra en omskärelse. Har cancern spridit sig så finns risk för amputation av penis!! men då skrek jag rakt ut , blir det så så kommer jag ta mitt liv! jag är 33år gammal och min sexuella fas är nu, jag älskar sex och vill kunna ha ett normalt förhållande.. Vilken kvinna vill ha en man på 33 år utan en penis? Han sa att vi inte ska förhasta oss utan börja med att göra strålning och omskärelse. Han var helt paff själv då det är till 99.9% äldre män som får penis cancer , jag var hans första patient sedan hans karriär på 30år som är under 35 och det är 70-100st som får det per år!! på tio miljoner invånare så får jag det :/
Jag grät när jag satte mig i bilen. Min penis är min identitet , min manlighet. vad har jag kvar om den tas bort. Denna jul och nyår blir hemsk. Nu blir det 2-3 veckors väntan innan det blir operation.

Fy fan Vad har du haft för symtom under tiden?

Det sjuka i detta är att jag är under utredning för förhudsproblem med en röd förhud som inte blivit bättre på ett halvår.
När jag läser din text så får även jag kalla kårar för det har inte blivit bra än. Oralsex fick jag av en tjej också men debuten av smärta skedde efter en vecka. Har testat olika preparat och det röda försvinner ibland efter dusch men kommer sen tillbaka.

PM:a mig gärna.
Citera
2019-02-10, 02:20
Medlem
Cancerfallen verkar öka på senare tid, eller är det bara jag som inbillar mig? Är det samma i resten av västvärlden? Själv spekulerar man i att det beror på alla satans jävla plaster överallt, alla gifter i kläder, etc. Finns det statistik på detta över åren?
Citera
2019-02-10, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertanten
Jag har cancer, därav nick :-) Mår bra idag, har inga större problem. Är 39 år och förväntas väl leva rätt normalt länge om mina celler inte får för sig att partaja hejvilt.

Jag håller inte riktigt med DocX, med all respekt för dina kunskaper. Men "det är i det närmaste omöjligt att få cancer när man är ung. Får man cancer så får man det när man är barn, p.g.a ofördelaktig genuppsättning, eller när man är över 60, p.g.a cellernas naturliga åldrande. Däremellan är det en av de mest osannolika diagnoserna man bollar med i sjukvården. " Bröstcancer ? Jag känner flera med bla bröstcancer, tarmcancer osv som är mellan 30-45 ?

Skönt att du mår bättre. Nja fast risken att drabbas är väldigt liten. Ex tarmcancer förekommer väldigt sällan i ålder 30-45
Citera
2019-02-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zio86
Petter Utas, än är det inte för sent än att få din vän frisk. Mitt tips är att du ta din vän till en psykolog. Cancer är (tror jag) först och främst en psykologisk sjukdom som har sitt centrum, kärna, i hjärnan. För att bota cancer måste man (tror jag) bearbeta de "ångestfyllda tankarna" och förändra sitt tankemönster. Vad som får mig att tror det är att alla som jag känner har dött i cancer ha alla haft tankar som har legat skavt i de deras sinnen under en länge tid.
Jag vet inte (än) om min teori är hållbar eller ej. skall undersöka det med några läkare och psykologer.

Du är inte riktigt frisk. Jag har mött cancerpatienter och den drabbar alla sorts människor. Du är en människa som en knutbyförsamling skulle kunna hjärntvätta under en eftermiddag.
Citera
2019-02-12, 16:22
Medlem
zio86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Du är inte riktigt frisk. Jag har mött cancerpatienter och den drabbar alla sorts människor. Du är en människa som en knutbyförsamling skulle kunna hjärntvätta under en eftermiddag.

Håller med till 100 %, det var dumt att skriva så som jag gjorde... tyvärr är det lätt att vara efterklokt.
Senast redigerad av zio86 2019-02-12 kl. 16:27.
Citera
2019-02-12, 17:32
Medlem
zio86s avatar
Tillägg: Jag hade en period runt år 2009 - 2010 där jag funderade mycket och sjukdomar var ett ämne som berördes. Att filosofera är inte fel men att ger råd till sjuka är det däremot. Ber nu i efterhand om ursäkt för att jag yttrade mina tankar här och för att jag ansåg att personen skulle uppsöka en psykolog. Idag vet jag bättre och skulle inte göra om det...
Citera
2019-02-12, 17:45
Medlem
Var tredje svensk beräknas få cancer nuförtiden. Skulle vara intressant att jämföra med andra folkslag och mellan olika demografiska grupper för att se vilka som drabbas mer av cancer.

Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Cancerfallen verkar öka på senare tid, eller är det bara jag som inbillar mig? Är det samma i resten av västvärlden? Själv spekulerar man i att det beror på alla satans jävla plaster överallt, alla gifter i kläder, etc. Finns det statistik på detta över åren?

Tror också mycket att det kan bero på alla bekämpningsmedel, gifter och liknande som vi får i oss. Enligt en del inom hälsokoströrelsen beror det på felaktig diet med typ socker och kolhydrater som föder cancern. Finns också teorier om att ett lågt ph värde i kroppen gynnar, virus, bakterier, svamp, cancer osv och att höja ph värdet med t ex bikarbonat så kan man lösa problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in