Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-26, 10:50
Medlem
yrusohots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finskan-68
Jag har cancer.. -Fick för dryga 3år sedan, nyss fyllda 40-år veta att jag har KLL Kronisk lymfatisk Leukemi. -Gått igenom en kur med cellgifter, fått dropp för att förstärka mitt immunförsvar, som är lika med 0, osv..
Mår idag relativt bra trots allt..- Sjukdomen kommer avsevärt att förkorta min livstid och ingen kan svara på om jag har 1 eller 5 år kvar att leva...
Försöker trots allt att leva ett "normalt" liv med jobb och mina 3 barn..
Kan inte ens tänka mig hur det är att vara i din situation. Glöm inte bort att spela in massa videofilmer och ta massa bilder. Det kan vara ett bra minne för barnen senare.
Citera
2010-12-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yrusohot
Kan inte ens tänka mig hur det är att vara i din situation. Glöm inte bort att spela in massa videofilmer och ta massa bilder. Det kan vara ett bra minne för barnen senare.

Tack för omtanken...-Visst har massa olika funderingar och känslor snurrat runt i huvudet på mej sen jag fick min "dom" som jag kallar det.

Mina barn, som är killar: -Dom är idag 8, 13 och 20 år gamla. -Känns rent ut sagt fördjävligt och veta, att jag inte kommer att få vara med, när ialla fall de yngsta blir myndiga, bildar familj osv.. -Men det är mitt öde, och jag kan inte på något sätt påverka det, bara gilla läget lixom..-Har för länge sen slutat att planera inför framtiden. Lever dag för dag...
Citera
2011-03-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aceman67
Min son på 3 år har haft Neuroblastom, kändes som en slägga i ansiktet när vi fick diagnosen. Han var 1,5 år när det uppdagades, nu mår han jättebra och är en pigg liten kille. All cancer är inte lätt att behandla, finns mycket svåra fall. Hur det känns? Ja jag vet ju hur jag har kännt det, en vandring mellan hopp och förtvivlan. Man lever i en egen liten bubbla (chockad) med behandlingar, hemresor, akuta sjukbesök då immunförsvaret blir lika med noll efter cellgifterna. Var dig själv och stötta honom genom att visa att du bryr dig, han behöver säkert någon att tala med. Hoppas att det går bra med hans behandling och att han blir frisk, behandlingen är tuff och tär på kroppen.

Citerar mig själv här ovan, och jag har en liten uppdatering till er angående min son.
I dag nere i Uppsala så friskförklarades han, så i dag har han firat med godis och läsk.
Citera
2011-03-29, 23:34
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aceman67
Citerar mig själv här ovan, och jag har en liten uppdatering till er angående min son.
I dag nere i Uppsala så friskförklarades han, så i dag har han firat med godis och läsk.

Verkligen glädjande att få veta. Nu har ni mycket att ta igen efter allt tråkigt och jobbigt!
Tack för uppdateringen!
Citera
2011-06-28, 16:08
Medlem
Fick för ett par veckor sedan reda på att svärfar har cancer, både här och där...
Lungor, njurar, lymfkörtlar .....

Beskedet var också att man kan inte operera, stråla eller kembehandla.
Det man skulle kunna tänka sig att göra var tydligen att man kan med cellgift bromsa förloppet.
Men man kan inte stoppa det helt.
Han är bara 69 år gammal.
Det är fantastiskt svårt att stötta honom genom det här.
Vi vet inte ännu om behandlingen för att bromsa förloppet fungerar.

För att inte vara alldeles känslokall försöker jag stötta frun och svärmor.
Det är antagligen där stödet gör mest verkan eftersom det är de som är närmast honom som måste vara starka.
Men nog märks det en stor tung svart matta över hela familjen efter ett sånt besked.
Citera
2011-06-28, 16:22
Medlem
Siddans avatar
Tråkigt att höra

Konventionella medel har oftast begränsningar och läkarna därefter.
Antingen lyssnar man på dem och accepterar "ödet" eller så försöker man göra så mycket man kan medan möjligheterna finns. För upptäcker man efteråt vad det finns för andra okonventionella metoder kan man sedan ångra att man inte provade anstränga det lilla extra.

men ja, det har diskuterats vilt häromkring i andra trådar och du är fri att göra egna bedömningar
Lycka till!
Citera
2011-06-28, 16:30
Medlem
Eliza CTs avatar
Vill påminna om att alla ALTERNATIVA behandlingar diskuteras i forumet för Alternativ medicin!
Mvh
Eliza CT/moderator
Citera
2011-06-28, 19:55
Medlem
Attityds avatar
Har haft två olika typer av hudcancer. Basalcellcancer och Malignt Melanom.
Basalcellscancer är ofta lindrig. Det är också den vanligaste formen av hudcancer.
Basalcellscancer ger inte dottertumörer, utan växer i storlek lokalt på huden.

Malignt melanom är en elakartad tumör.Den kan sprida sig till andra delar av kroppen genom dottertumörer, så kallade metastaser. Det gör att malignt melanom är den allvarligaste formen av hudcancer.

Sen har jag haft livmoderhalscancer. Har opererats för alla sorter och går på kontroller för alla tre sorter ännu.
Livmoderhalscancern kommer jag att gå på kontroll resten av livet,då denna typ är kronisk.
Hudcancern vet jag inte riktigt hur länge jag måste gå på kontroller för,men det har gått ett antal år,och går ännu på kontroller iaf.

Har aldrig känt mig sjuk,eller haft ont någonstans.

Beror nog på vad för typ av cancer man drabbas av. Alla sorter får man ej ont av.
Många tror att man blir dödssjuk direkt,vilket inte alls stämmer.

Sedan finns det snabbväxande och långsamväxande typer av cancer.
Långsamväxande,kan det gå åratal utan att man märker något.

Det är helt individuellt hur man reagerar när man får cancerdiagnosen.
Citera
2011-08-09, 08:20
Medlem
Svärfar fick omdöme/utvärdering av cellgiftsbehandling i går eftermiddag.

Behandlingen hade inte lyckats stoppa spridningen av cancer i kroppen.

Nu är det i stort sett bara väntan som återstår.

Morfin i lite olika varianter.
Man vet inte hur man ska ta det här.
Citera
2011-08-09, 09:15
Medlem
Visserligen inte jag som har det, men min pappa fick diagnosen prostatacancer av typen Gleason 3+3 ganska nyligen. Han ska ha en konsultation med en urolog om ett par veckor för att gå igenom vilka behandlingsalternativ som finns, men troligen blir det en prostatektomi. Jag har fortfarande inte lyckats förstå riktigt att min pappa har cancer, men insikten kommer väl antagligen.
Citera
2011-08-09, 10:58
Medlem
Man får bara hoppas att man själv inte har cancer.
Får väl ett besked i morgon kanske.
Eller när provtagningen är analyserad klart.

Har inte en aning om hur lång tid det tar.
Citera
2011-08-12, 07:18
Medlem
Nu vet jag mer.

Biopsi i njuren för att ta reda på vad knölen i njuren är för något.
Provet skickas på analys och svaret kommer först om 3-4 veckor.
En fruktansvärd väntan !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in