• 1
  • 2
2008-06-15, 22:54
Medlem
Apspektakels avatar
Jag bor vid vid mllan i Malm som bekant r skapligt invandrarberikat.
Att det r mycket liv i centrum p en av Sveriges strsta stder var jag vl medveten om nr jag flyttade hit.
Men ngot som fascinerar mig r detta eviga tutande.
Jag brukar skmta med mina vnner "ahaja, det r vl ngot korplag i lngtbortistan som vunnit en fotbollsmatch igen".
Det tutas ngot enorm i stort sett hela tiden ( fy fan nr juggarna fick sitt eget land tidigare i r...), t.ex nu.
Jag gick in p aftonbladet och precis som jag trodde s hade ngot korplag vunnit en match, i detta fallet turkiets landslag.

Men till frgan, varfr faaan tutar alla invandrare ngot s oerhrt jkla mycket i bilen?
Citera
2008-06-15, 23:17
Bannlyst
Kolla i deras jkla hemlnder, det r ett stt att kommunicera p nr man kr bil, istllet fr att flja trafikregler.

Tex, tv tut, p med varningsblinkers. D r det ok att dubbelparkera och g in p kafet och snacka med sina polare. Tut + blink gr hela frteelsen legitim.

Citera
2008-06-15, 23:23
Medlem
Auktoritetens avatar
Nord- & mellaneuroper r i internationell jmfrelse ganska tystltna folkslag. I t ex Mellanstern & Sydeuropa r man ofta mer hgljudda - ett beteende som ven utstrcker sig till beteendet i trafiken. I takt med en allt strre andel invandrare i landet fr vi sledes rkna med betydligt mer av gestikulerande, hg volym och omotiverade gutturala lten. "Du tysta, du gldjerika skna..." riskerar att bli ett minne blott. ven ljudmiljn blir allts berikad.
Citera
2008-06-15, 23:25
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Visste ni att i vissa sydligare lnder s sljs bilarna ofta med kraftfullare tutor redan frinstallerade.
Citera
2008-06-15, 23:27
Medlem
Maxieboys avatar
Mnga svartskallar har inget trafikvett alls. Man kan tro att de ftt sitt krkort i cornflakespaketet. Om de nu ens har ngot, i deras hemlnder behvs det vl inte och de brukar ju ta deras seder med sig.
Citera
2008-06-15, 23:32
Bannlyst
r detta ren avundsjuka? Eller ska ni gng p gng hitta fel p invandrarna? Genomsk era fel frst! Dmer du andra, kommer du knna dig dmd av andra...
Citera
2008-06-15, 23:35
Medlem
Apspektakels avatar
Nej det r av rent intresse.
Nr Sverige vann ver Grekland s fick jag mig en god natts smn utan ngra som helst problem.
Nu dremot s lter det som att det r ett jkla bokbl utanfr fnstret!
Citera
2008-06-15, 23:38
Medlem
spens avatar
Det var fullt med folk som tutade nr Sverige slog Grekland. Frstr inte varfr ni blar.
Citera
2008-06-15, 23:40
Medlem
Apspektakels avatar
Men det tutas ju hela tiden.

r det ett substitut fr att skjuta med gevr upp i luften kanske?
Citera
2008-06-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
r detta ren avundsjuka? Eller ska ni gng p gng hitta fel p invandrarna? Genomsk era fel frst! Dmer du andra, kommer du knna dig dmd av andra...

Ta inte illa upp, men den dr skrmselmeningen var det smsta jag ngonsin hrt..

TS, jepp, jag har ocks funderat lite p varfr de alltid mste hvda sig p liknande stt.. Fr mig att tnka p denna trd:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=680839

Underbart med mngkultur...
Citera
2008-06-15, 23:47
Medlem
StuGs avatar
OK, tutande efter en fotbollsmatch r vl det minsta problemet?

Problemet r vl varfr du i Sveriges tredje strsta stad inte kan sova nr Turkiet vinner, men sover utmrkt nr Sverige vinner...

S lnge jag slipper AK-74or s r jag njd.
Citera
2008-06-15, 23:49
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle

Analysering av beteendet tror jag Apspektakel snarare skulle kalla det. Nej du, Kalambolle, Babianen startade nyligen en trd med frgestllningen om vi svenskar br ge mer tolerans mot invandrare. Ls den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in