2008-06-15, 22:43
Medlem
meepers avatar
Upptckte fr ett tag sedan Willy's egna fiskbullar. En stor burk p 800g kostar en tjuga och smakar frbnandsvrt bra.

Sker drfr lite recept med fiskbullar som huvundingrediens. Grna olika sser, gratnger och liknande. Men s p! Vore trevligt med variation d fantasin tycks tryta.
2008-06-15, 22:45
Medlem
supermassives avatar
h! Makaroner tillsammans med fiskbullar i hummerss kan inte bli bttre. Om du inte har kkat det s testa!
2008-06-15, 22:49
Medlem
Finns det inte redan en trd om just fiskbullar?

Nvl, ett tips r att kpa dem i buljong, hlla av vtskan och sedan, likt frikadeller, lta dem vrmas i ngon tomatss.

Spritsa potatismos i form och sedan slnga i bullar i dillss (tillstt frsk hackad dill som frschr) eller hummerss (lite hummerfond och rkor kanske?) och gratinera tills moset ftt fin frg.
2008-06-15, 22:51
Medlem
Fiskbullar med ris och grovt rivna mortter p lunchen efter en tung frmiddag slr allt. Verkligen allt.

Ngra recept har jag tyvrr inte p lager. Knns inte som att fiskbullar r ngot man br krngla till.
2008-06-15, 22:58
Bannlyst
Fiskbullar och potatis r ganska gott.
2008-06-15, 23:04
Medlem
dePauls avatar
Eftersom du redan kr med frdig mat s kan du lika grna fortstta.

Testa en mycket enkel, dock god ssvariant:

Kp Bl Bands Fiskss. Laga till den efter anvisningarna men anvnd grddmjlk i stllet fr vatten.

Nr ssen r frdig s tillstter du 1 msk Knorrs "Ktt-Grillkrydda", rr om lgger i fiskbullarna, vrmer igenom, toppar med frsk dill och serverar tillsammans med kokt potatis eller stor pasta (fusili, papardelle, casarecce, penne/penne rigate, farfale och liknande).

~Paul~
2008-06-16, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Långstrmp
Fiskbullar och potatis r ganska gott.

Nej.

Det r VANSINNIGT gott!
Fiskbullar i hummerss r helt galet gott till potatis, ris, pasta, you name it. (I basvaruvg vill sga, r inte s mycket fr hysteriska crossovers a la fiskbullar p pannkakor eller vad folk nu kan tnkas ha fr ider.)

Om jag kr vidare p dePauls id s kan jag tnka mig att Knorrs Norsk fisksoppa, med tillsatta fiskbullar (naturella, avrunna) och lite riven morot i, kanske lite potatis ocks, kan bli himla gott.
Mste testa sjlv tror jag bestmt.
2008-06-16, 02:37
Medlem
En gng krktes jag nr jag intog dessa vidriga slembollar
2008-06-16, 02:58
Medlem
skolans fiskbullar var iallafall det ckligaste som ngonsin gjorts, r dom hr likadana?
2008-06-16, 10:41
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panjemajo
Finns det inte redan en trd om just fiskbullar?

Nvl, ett tips r att kpa dem i buljong, hlla av vtskan och sedan, likt frikadeller, lta dem vrmas i ngon tomatss.

Spritsa potatismos i form och sedan slnga i bullar i dillss (tillstt frsk hackad dill som frschr) eller hummerss (lite hummerfond och rkor kanske?) och gratinera tills moset ftt fin frg.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=396065

finns en trd mycket riktigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in