2008-06-15, 22:43
Medlem
meepers avatar
Upptäckte för ett tag sedan Willy's egna fiskbullar. En stor burk på 800g kostar en tjuga och smakar förbånandsvärt bra.

Söker därför lite recept med fiskbullar som huvundingrediens. Gärna olika såser, gratänger och liknande. Men ös på! Vore trevligt med variation då fantasin tycks tryta.
2008-06-15, 22:45
Medlem
supermassives avatar
Åh! Makaroner tillsammans med fiskbullar i hummersås kan inte bli bättre. Om du inte har käkat det så testa!
2008-06-15, 22:49
Medlem
Finns det inte redan en tråd om just fiskbullar?

Nåväl, ett tips är att köpa dem i buljong, hälla av vätskan och sedan, likt frikadeller, låta dem värmas i någon tomatsås.

Spritsa potatismos i form och sedan slänga i bullar i dillsås (tillsätt färsk hackad dill som fräschör) eller hummersås (lite hummerfond och räkor kanske?) och gratinera tills moset fått fin färg.
2008-06-15, 22:51
Medlem
Fiskbullar med ris och grovt rivna morötter på lunchen efter en tung förmiddag slår allt. Verkligen allt.

Några recept har jag tyvärr inte på lager. Känns inte som att fiskbullar är något man bör krångla till.
2008-06-15, 22:58
Bannlyst
Fiskbullar och potatis är ganska gott.
2008-06-15, 23:04
Medlem
dePauls avatar
Eftersom du redan kör med färdig mat så kan du lika gärna fortsätta.

Testa en mycket enkel, dock god såsvariant:

Köp Blå Bands Fisksås. Laga till den efter anvisningarna men använd gräddmjölk i stället för vatten.

När såsen är färdig så tillsätter du 1 msk Knorrs "Kött-Grillkrydda", rör om lägger i fiskbullarna, värmer igenom, toppar med färsk dill och serverar tillsammans med kokt potatis eller stor pasta (fusili, papardelle, casarecce, penne/penne rigate, farfale och liknande).

~Paul~
2008-06-16, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi Långstrmp
Fiskbullar och potatis är ganska gott.

Nej.

Det är VANSINNIGT gott!
Fiskbullar i hummersås är helt galet gott till potatis, ris, pasta, you name it. (I basvaruväg vill säga, är inte så mycket för hysteriska crossovers a la fiskbullar på pannkakor eller vad folk nu kan tänkas ha för idéer.)

Om jag kör vidare på dePauls idé så kan jag tänka mig att Knorrs Norsk fisksoppa, med tillsatta fiskbullar (naturella, avrunna) och lite riven morot i, kanske lite potatis också, kan bli himla gott.
Måste testa själv tror jag bestämt.
2008-06-16, 02:37
Medlem
En gång kräktes jag när jag intog dessa vidriga slembollar
2008-06-16, 02:58
Medlem
skolans fiskbullar var iallafall det äckligaste som någonsin gjorts, är dom här likadana?
2008-06-16, 10:41
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panjemajo
Finns det inte redan en tråd om just fiskbullar?

Nåväl, ett tips är att köpa dem i buljong, hälla av vätskan och sedan, likt frikadeller, låta dem värmas i någon tomatsås.

Spritsa potatismos i form och sedan slänga i bullar i dillsås (tillsätt färsk hackad dill som fräschör) eller hummersås (lite hummerfond och räkor kanske?) och gratinera tills moset fått fin färg.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=396065

finns en tråd mycket riktigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in