• 1
  • 2
2008-06-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelknippa
hehe ok så currypasta är i pulverform alltså? vill ha allt klart i huvudet nu när ja är på väg till affären snart =) så man tar antingen currypasta elelr gurkmeja för att få fram färgen?

Nej, alltså, gurkmeja finns i currypastan. Och den är inte i pulverform utan i pastaform, därav namnet.
Citera
2008-06-17, 09:40
Medlem
Av någon anledning får jag känslan av att hela tråden är ett enda stort missförstånd, och att det du var ute efter från början var en currypasta som i den italienska pastan gjord på durumvetemjöl, ägg och vatten, och inte thai-varianten där det är en smakgivare. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2008-06-17, 10:01
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelknippa
så currypasta är i pulverform alltså?
En pasta är en pasta och ett pulver är ett pulver .

~Paul~
Citera
2008-06-17, 10:03
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylwester
Av någon anledning får jag känslan av att hela tråden är ett enda stort missförstånd, och att det du var ute efter från början var en currypasta som i den italienska pastan gjord på durumvetemjöl, ägg och vatten, och inte thai-varianten där det är en smakgivare. Rätta mig om jag har fel.
Nu börjar det bli helt förvirrande .

~Paul~
Citera
2008-06-17, 14:38
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylwester

Efter att ha läst igenom alla inlägg så är jag nästan övertygad om detsamma. Vad ni bör hjälpa honom med är ett recept på currysås med kyckling, som ofta serveras med pasta på sämre förortspizzerior.

Lite synd att han redan har gått till butiken, fylld av nyvunnen info från alla hjälpsamma medmänniskor i den här tråden. Det kommer troligtvis att uppstå en ganska förvirrad stämning i affären.

Passa på att lägga in några goda recept nu, inför hans bittra hemkomst.
Citera
2008-06-17, 14:47
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Efter att ha läst igenom alla inlägg så är jag nästan övertygad om detsamma. Vad ni bör hjälpa honom med är ett recept på currysås med kyckling, som ofta serveras med pasta på sämre förortspizzerior.

Lite synd att han redan har gått till butiken, fylld av nyvunnen info från alla hjälpsamma medmänniskor i den här tråden. Det kommer troligtvis att uppstå en ganska förvirrad stämning i affären.

Passa på att lägga in några goda recept nu, inför hans bittra hemkomst.
Men va fasen. Hur kan man missförstå varandra så ?

Vi låter honom komma hem först så får vi se hur det blir sedan. Jag har ett gäng recept på den vanliga curryn, så det blir inga problem.

~Paul~
Citera
2008-06-17, 16:53
Medlem
Papa Dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Men va fasen. Hur kan man missförstå varandra så ?

Vi låter honom komma hem först så får vi se hur det blir sedan. Jag har ett gäng recept på den vanliga curryn, så det blir inga problem.

~Paul~

Vilken curry är den "vanliga"
Citera
2008-06-17, 17:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papa Dan
Vilken curry är den "vanliga"
Jag menar vår europeiskt influerade curry.

~Paul~
Citera
2008-06-17, 17:43
Medlem
Papa Dans avatar
Ah, Pizzeriacurryn med grädde o grejjer, då är jag med!
Citera
2008-06-17, 17:44
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papa Dan
Ah, Pizzeriacurryn med grädde o grejjer, då är jag med!
Haha, precis.

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här