• 1
  • 2
2008-06-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelknippa
hehe ok s currypasta r i pulverform allts? vill ha allt klart i huvudet nu nr ja r p vg till affren snart =) s man tar antingen currypasta elelr gurkmeja fr att f fram frgen?

Nej, allts, gurkmeja finns i currypastan. Och den r inte i pulverform utan i pastaform, drav namnet.
Citera
2008-06-17, 09:40
Medlem
Av ngon anledning fr jag knslan av att hela trden r ett enda stort missfrstnd, och att det du var ute efter frn brjan var en currypasta som i den italienska pastan gjord p durumvetemjl, gg och vatten, och inte thai-varianten dr det r en smakgivare. Rtta mig om jag har fel.
Citera
2008-06-17, 10:01
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelknippa
s currypasta r i pulverform allts?
En pasta r en pasta och ett pulver r ett pulver .

~Paul~
Citera
2008-06-17, 10:03
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylwester
Av ngon anledning fr jag knslan av att hela trden r ett enda stort missfrstnd, och att det du var ute efter frn brjan var en currypasta som i den italienska pastan gjord p durumvetemjl, gg och vatten, och inte thai-varianten dr det r en smakgivare. Rtta mig om jag har fel.
Nu brjar det bli helt frvirrande .

~Paul~
Citera
2008-06-17, 14:38
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylwester

Efter att ha lst igenom alla inlgg s r jag nstan vertygad om detsamma. Vad ni br hjlpa honom med r ett recept p curryss med kyckling, som ofta serveras med pasta p smre frortspizzerior.

Lite synd att han redan har gtt till butiken, fylld av nyvunnen info frn alla hjlpsamma medmnniskor i den hr trden. Det kommer troligtvis att uppst en ganska frvirrad stmning i affren.

Passa p att lgga in ngra goda recept nu, infr hans bittra hemkomst.
Citera
2008-06-17, 14:47
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Efter att ha lst igenom alla inlgg s r jag nstan vertygad om detsamma. Vad ni br hjlpa honom med r ett recept p curryss med kyckling, som ofta serveras med pasta p smre frortspizzerior.

Lite synd att han redan har gtt till butiken, fylld av nyvunnen info frn alla hjlpsamma medmnniskor i den hr trden. Det kommer troligtvis att uppst en ganska frvirrad stmning i affren.

Passa p att lgga in ngra goda recept nu, infr hans bittra hemkomst.
Men va fasen. Hur kan man missfrst varandra s ?

Vi lter honom komma hem frst s fr vi se hur det blir sedan. Jag har ett gng recept p den vanliga curryn, s det blir inga problem.

~Paul~
Citera
2008-06-17, 16:53
Medlem
Papa Dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Men va fasen. Hur kan man missfrst varandra s ?

Vi lter honom komma hem frst s fr vi se hur det blir sedan. Jag har ett gng recept p den vanliga curryn, s det blir inga problem.

~Paul~

Vilken curry r den "vanliga"
Citera
2008-06-17, 17:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papa Dan
Vilken curry r den "vanliga"
Jag menar vr europeiskt influerade curry.

~Paul~
Citera
2008-06-17, 17:43
Medlem
Papa Dans avatar
Ah, Pizzeriacurryn med grdde o grejjer, d r jag med!
Citera
2008-06-17, 17:44
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papa Dan
Ah, Pizzeriacurryn med grdde o grejjer, d r jag med!
Haha, precis.

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här