Citat:
Ursprungligen postat av grv
Tjena,
Upptäckte i höstas att jag börjar bli tunnhårig och det blir bara glesare och glesare för varje månad. Det känns inte så mycket mer än "jaha" just nu. Man ärver tydligen ofta morfars hårlinje så jag har länge vetat att jag är illa ute
Men jag undrar lite mer hur det fungerar rent tekniskt? För mig verkar det som om kroppen vid 28års ålder bestämmde sig för att nu är det dax för cab.
Vilken ålder inträffar det vanligtvis vid och går det alltid snabbt ?
Som du säger så är det ju genetiskt så vilka det drabbar är väl helt enkelt olika, Min farfar har nog inte tappat ett strå på huvudet och han är närmre åttio.
Jag har fått lära mig att hårsäckarna dör inte, utan att de mer är i vila. Dom slutar producera hår, men dom är fortfarande vid liv. Därför kan ju vissa iaf sakta ner håravfallet genom att stimulera hårsäckarna.
Jag vet att för ett år sedan var jag på en liten uppslutning tillsammans med ett hårvårdsföretag. Dom hade utvecklat ett plåster som tydligen skulle gynna hårväxten hos tunnhåriga, och att dom var i full gång att testa det. Plåstret såg ut som ett nikotinplåster ungefär.
Produkten har inte kommit ut på marknaden än vad jag vet, så hur bra det funkade kan man väl dömma av just det.
Jag säger; Skaffa ett volymgivande shampoo eller raka av alltihop.