2008-06-14, 17:44
Medlem
Hur grillar man bäst maj?

Jag har köpt frusna majskolar och tänkte skiva dem i drygt två cm tjocka bitar för att sedan grilla dem. Men, behöver man krydda dem något? Hur tillagar man dem bäst? Har för mig att jag sett någonstans att vissa kokar dem lätt i mjölk och smör innan de grillar majsen?
Citera
2008-06-14, 18:52
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Hur grillar man bäst maj?

Jag har köpt frusna majskolar och tänkte skiva dem i drygt två cm tjocka bitar för att sedan grilla dem. Men, behöver man krydda dem något? Hur tillagar man dem bäst? Har för mig att jag sett någonstans att vissa kokar dem lätt i mjölk och smör innan de grillar majsen?
Visst kan du blanchera dem lätt innan du lägger dem på grillen. Men strunt i mjölken och smöret. Kör med saltat vatten.

Du kan också grilla dem direkt efter upptiningen, antingen i bitar på spett eller hela.

Salt, peppar, en pytteliten gnutta socker samt smör kompletterar kolvarna efter grillningen. En del smörjer dem med olja innan grillningen men det rekommenderar jag inte.

~Paul~
Citera
2008-06-14, 19:01
Medlem
No_fears avatar
Brukar själv bara tina dom (i vatten om jag kom på för sent att jag skulle grilla dom)

Sen skär upp i ca 3-4 delar beroende på storlek på kolvarna

Sen grilla, när jag äter dom på med smör och salt och vitpeppar, går inte att få dom godare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in