2008-06-14, 17:44
Medlem
Hur grillar man bst maj?

Jag har kpt frusna majskolar och tnkte skiva dem i drygt tv cm tjocka bitar fr att sedan grilla dem. Men, behver man krydda dem ngot? Hur tillagar man dem bst? Har fr mig att jag sett ngonstans att vissa kokar dem ltt i mjlk och smr innan de grillar majsen?
Citera
2008-06-14, 18:52
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Hur grillar man bst maj?

Jag har kpt frusna majskolar och tnkte skiva dem i drygt tv cm tjocka bitar fr att sedan grilla dem. Men, behver man krydda dem ngot? Hur tillagar man dem bst? Har fr mig att jag sett ngonstans att vissa kokar dem ltt i mjlk och smr innan de grillar majsen?
Visst kan du blanchera dem ltt innan du lgger dem p grillen. Men strunt i mjlken och smret. Kr med saltat vatten.

Du kan ocks grilla dem direkt efter upptiningen, antingen i bitar p spett eller hela.

Salt, peppar, en pytteliten gnutta socker samt smr kompletterar kolvarna efter grillningen. En del smrjer dem med olja innan grillningen men det rekommenderar jag inte.

~Paul~
Citera
2008-06-14, 19:01
Medlem
No_fears avatar
Brukar sjlv bara tina dom (i vatten om jag kom p fr sent att jag skulle grilla dom)

Sen skr upp i ca 3-4 delar beroende p storlek p kolvarna

Sen grilla, nr jag ter dom p med smr och salt och vitpeppar, gr inte att f dom godare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in