2008-06-14, 17:41
Medlem
nex112s avatar
Jag läste att man bara kan ändra på inläggen en timme efter att man har postat dem.
Skulle det inte vara bättre om man kunde ändra på dem när man vill? Även om en timme oftast räcker för att ändra på stavfel m.m. så kanske man ångrar en sak man sagt eller liknande.

Ett annat förslag är att man kanske skulle kunna ta bort ett inlägg helt, kanske lite överdrift...
Citera
2008-06-14, 17:48
Medlem
StigAllans avatar
Du kan be moderatorn om att ändra, är den snäll utförs din önskan.
Citera
2008-06-14, 17:51
Medlem
Ett Hunds avatar
Kan du inte stå för vad du har skrivit? Inlägg ska inte ändras utöver den bestämda tid som finns, inte heller av moderatorer.

Tänk på vad du skriver innan du gör ett inlägg, så är problemet löst.
Citera
2008-06-14, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nex112
Även om en timme oftast räcker för att ändra på stavfel m.m. så kanske man ångrar en sak man sagt eller liknande.

Ett annat förslag är att man kanske skulle kunna ta bort ett inlägg helt, kanske lite överdrift...

Personen erkänner att man hinner rätta eventuella stavfel under en timme, och att h*n bara är ute efter att ta bort inlägget helt.

Men som alla vet, tar man bort ett inlägg så fungerar inte en diskussion. Stå för det du säger eller låt bli att säga det helt enkelt.

Man borde ändra tiden till 5-10 minuter tycker jag, det räcker för stavfel.
Citera
2008-06-14, 23:42
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Man kan ju inte hålla på och ändra för länge, för då hinner ju folk svara på inlägget, och sen blir det bara konstigt för de som kommer efteråt om TS inlägg är ändrat och inte längre passar ihop med svaren.
Citera
2008-06-14, 23:51
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nex112
Jag läste att man bara kan ändra på inläggen en timme efter att man har postat dem.
Skulle det inte vara bättre om man kunde ändra på dem när man vill? Även om en timme oftast räcker för att ändra på stavfel m.m. så kanske man ångrar en sak man sagt eller liknande.

För några år sen hade man 24 timmar på sig att ändra inlägg, vilket enbart ledde till att folk raderade sina fylleinlägg när de vaknade och såg vad de skrivit.
Detta funkade ju inte, det fattar ju vem som helst.
Folk får helt enkelt lära sig att stå för det de gjort, så ändringen till enbart en timmes redigeringsmöjlighet var ett väldigt smart drag.
Citera
2008-06-15, 00:04
Medlem
meons avatar
Tycker att en timme är mer än väl för att korrigera det som eventuellt behöver rättning. Det är mest för rättstavning vi behöver timmen.
24-timmarsregeln hade ju sina baksidor precis som MondoBizarro beskriver det.
Citera
2008-06-15, 00:17
Medlem
Erkaa^s avatar
Japp bra som de är nu. Har man engång skrivit något (dumt heller vad som helst) så för man stå för de. KFK regeln... Läs igenom de du skrivit före du postar.
Citera
2008-06-15, 00:48
Medlem
ojns avatar
Jag ser hellre att den sänkts till kanske 10 minuter. Det enda i ett inlägg det ska finnas anledning att ändra på är stavfel och det är gjort på ett par minuter. Fem om det är ett längre inlägg.

Tänk efter före.
Citera
2008-06-15, 01:26
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Jag ser hellre att den sänkts till kanske 10 minuter. Det enda i ett inlägg det ska finnas anledning att ändra på är stavfel och det är gjort på ett par minuter. Fem om det är ett längre inlägg.

Tänk efter före.

Snoppmannen säger vad jag tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du kan be moderatorn om att ändra, är den snäll utförs din önskan.

Notera att detta inte riktigt stämmer. Moderatorer har ingen rätt att pilla i användares inlägg, om det inte är frågan om något regelbrott, rubrikändring, eller om det handlar om väldigt simpla saker så som att fixa en länk som har bytts, eller liknande. Stavfel, eller att ångra något man sagt är ingenting jag som moderator kommer att ge mig in på att ändra.

I alla andra fall där man vill ha sitt inlägg redigerat eller raderat får man kontakta admin eller admin3.

/feldgrau
Citera
2008-06-15, 01:45
Medlem
Visst kan ni ändra till 10 minuter, när ni har fixat problemen. Det är i dagsläget strul med redigeringar som inte dyker upp osv. Att då när det är strul korta tiden är väldigt oansvarsfullt.

ooootest
Senast redigerad av vTrill 2008-06-15 kl. 02:04.
Citera
2008-06-15, 02:02
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Det är i dagsläget strul med redigeringar som inte dyker upp osv.
Skall va korrigerat, ska ta MAX 10s för en redigering att gå igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Jag ser hellre att den sänkts till kanske 10 minuter.
20min, 10min är lite tight om man behöver googla efter nåt, inte så förtjust i dubbelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in