2008-06-14, 15:10
Medlem
Benyameans avatar
Jag hade tnkt anvnda mig av Citodon fr att st ut med min subutex avtndning, men eftersom dessa innehller 500mg paracetamol eller vad det r behver jag veta hur mycket man kan ta per dygn innan det ALLVARLIGT skadar levern?
Citera
2008-06-14, 15:25
Medlem
bilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Jag hade tnkt anvnda mig av Citodon fr att st ut med min subutex avtndning, men eftersom dessa innehller 500mg paracetamol eller vad det r behver jag veta hur mycket man kan ta per dygn innan det ALLVARLIGT skadar levern?

Gr CWE p citodonen s du fr rent kodein. D slipper du oroa dej
http://www.erowid.org/pharms/codeine...tml#extraction
Citera
2008-06-14, 19:14
Medlem
MaynardsDicks avatar
Dolcontina, tell your story
Citera
2008-06-14, 23:10
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaynardsDick
Dolcontina, tell your story
Nope, kan inte

Jag tror inte min lever var allvarligt skadat eftersom den terhmtade sig... och p det viset jag hade tagit det r inte p det viset TS tnker ta det

Jag vet inte hur mycket man kan ta innan det skadar levern... Antingen kan man vl sabba den ganska snabbt genom att ta vldigt hga doser... eller s gr man det lngsamt p halvhga doser en vldigt lng tid, som jag gjorde Men jag har ingen aning om hur lng tid det var... nr jag brjade skada den.

Jag minns bara att det kom utav ett race i racet... Hade ju krt ett "mediumrace" p ngra r och sedan krde jag lite hrdare ett tag... och det var d jag blev dlig. Men innan och efter just det "specialracet" s hade jag mindre problem ocks.

Men om man bara ska kra det en period som substitut s vet jag inte nr det brjar bli farligt... Jag har krt ngra sdana race nr jag haft slut p Sub. D har jag kunnat ta ca 15-20 Citodon/dag kanske... minns faktiskt inte nu. Ibland utspritt p flera ggr & ibland bara 2 ggr kanske. Men jag har inte gjort s mer n... tja, typ 5-6 dagar kanske.

Men jag r ju extra mottaglig fr Kodein och jag antar att andra mer "normala" behver mer n 15 Citodon/dag fr att "substitera" med?

Men... Jag rekommenderar faktiskt inte Citodon som substitut mot Sub. P mig funkar det inte s bra... det funkar en liten stund bara, sedan mste jag ta igen. Och jag tycker jag r halvdlig iaf. Och jag mste ka hela tiden... det knns som om abstinensen bara trappas upp. Det funkar vl som substitut i ett par dagar om man planerar att brja med Sub igen... Men som nedtrappning vet jag faktiskt hur det fungerar. P mig skulle det inte funka... Jag mste ta sdana mngder s jag iaf skulle f abs av Kodeinet eftert. Och jag blir tokdlig p Citodonabs. Den dagen jag ska sluta med Sub en lngre tid s kommer jag frmodligen inte att anvnda mig av Citodon. Jag behver s mnga eftersom Kodeinet sitter i s kort tid och d fr jag betala fr det eftert

Drfr tycker jag att Dexo funkar bttre... Jag behver lngt ifrn lika mycket & misstnker drfr att steget frn Dexo till inget blir lttare n steget frn Kodein till inget.
Citera
2008-06-14, 23:16
Medlem
Kreafts avatar
Enligt en underskning klarar levern av 4000MG paracetamol per dygn.

ver det s finns det en chans p intoxic. ver 8000MG s r du s gott som dd om du inte fr vrd.

Sjvklart varrierar detta frn person till person.

Dessa uppgifter kommer ifrn en studie frn England. Enligt SSK p mitt jobb.

Finns skerligen att f tag p om du googlar lite.

MVH
Citera
2008-06-22, 02:27
Medlem
sjlvklart r det inte nyttigt med paracetamol, men det verkar som att ni verskattar det ganska kraftigt, nr man brjar mrka av "biverkningar" som vit avfring och krkningar s r det bara att ta en paus i ngra veckor, jag lste att vid en leverdonation dr man ger bort 75% av levern eller vad det var s tar det runt 2 veckor fr levern att terstlla sig helt. Men det r klart, jag vet inte vad man fr fr lngvariga bieffekter. Urskta stavningen, jag har smllt i mig lite fr mnga Citodon
Citera
2008-06-22, 02:35
Medlem
Psyko Dads avatar
Orkar inte ens tnka p vilka skador man fr av alla mediciner man petar i sig. Citodon fr man vl bara skador av om man verdoserar eller ter det ofta? Jag tar det s sllan jag kan & bara nr jag har mina kassa perioder. hh man dr skert av en vltande kamel eller i en elak snava-p-skosnre-olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in