2008-06-14, 11:39
Medlem
coqs avatar
Hur blockera reklam och prenumerera på ett visst filter i Opera?
Citera
2008-06-14, 11:44
Medlem
GhosteNs avatar
Adblock plus tror jag fungerar till Opera, rätta mig om jag har fel.
Citera
2008-06-14, 11:48
Medlem
coqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhosteN
Adblock plus tror jag fungerar till Opera, rätta mig om jag har fel.
Länka gärna
Citera
2008-06-14, 11:50
Medlem
coqs avatar
Och tro mig, jag har utnyttjat Google så gott det går men i princip alla tutorials om hur man går tillväga för att blockera reklam i Opera är rätt flummiga. Allt jag är ute efter är någon slags extension eller program där man kan mata in en prenumeration så att reklamen försvinner samt någon extra button som gör att man även kan blockera bilder på egen hand.
Citera
2008-06-14, 11:52
Medlem
Titus pollos avatar
Enklaste sättet att blockera reklam till alla webläsare är att installera Hostsman som blockar alla reklamservrar redan i hostsfilen. Du behöver inte ens ha hostsman igång i bakgrunden. Kör den bara en gång för att få hostsfilen där reklamserveradresserna finns så sköter windows resten.

http://www.abelhadigital.com/
Citera
2008-06-14, 12:48
Medlem
Darkness Itselfs avatar
Sen kan man också högerklicka i en sida, välja Blockera innehåll och sen bara markera den reklam man inte vill ha, och till sist klicka på Klar högst upp. Snabbt och enkelt=)
Citera
2008-06-14, 13:20
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titus pollo
Enklaste sättet att blockera reklam till alla webläsare är att installera Hostsman som blockar alla reklamservrar redan i hostsfilen. Du behöver inte ens ha hostsman igång i bakgrunden. Kör den bara en gång för att få hostsfilen där reklamserveradresserna finns så sköter windows resten.

http://www.abelhadigital.com/

Hände absolut ingenting för mig, all reklam var kvar
Citera
2008-06-14, 14:19
Medlem
coqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkness Itself
Sen kan man också högerklicka i en sida, välja Blockera innehåll och sen bara markera den reklam man inte vill ha, och till sist klicka på Klar högst upp. Snabbt och enkelt=)
Se där ja! Operas inbyggda är ju hur smidig som helst.
Citera
2008-06-14, 18:50
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Hände absolut ingenting för mig, all reklam var kvar

Du måste låta hostsman ladda ner en hostsfil med reklamservrar som ska gå till 127.0.0.1 istället för DNS´en
Citera
2008-06-14, 21:04
Medlem
Anteuss avatar
Det är lätt med Operas filter, ett sätt är bla att lägga en fil med filtrena i %appdata%\Opera\.. mappen.
Citera
2008-06-14, 21:23
Medlem
JohnMiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkness Itself
Holy FUCK vad smidigt det hade jag aldrig sett!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in