Och tro mig, jag har utnyttjat Google så gott det går men i princip alla tutorials om hur man går tillväga för att blockera reklam i Opera är rätt flummiga. Allt jag är ute efter är någon slags extension eller program där man kan mata in en prenumeration så att reklamen försvinner samt någon extra button som gör att man även kan blockera bilder på egen hand.
Enklaste sättet att blockera reklam till alla webläsare är att installera Hostsman som blockar alla reklamservrar redan i hostsfilen. Du behöver inte ens ha hostsman igång i bakgrunden. Kör den bara en gång för att få hostsfilen där reklamserveradresserna finns så sköter windows resten.
Sen kan man också högerklicka i en sida, välja Blockera innehåll och sen bara markera den reklam man inte vill ha, och till sist klicka på Klar högst upp. Snabbt och enkelt=)
Enklaste sättet att blockera reklam till alla webläsare är att installera Hostsman som blockar alla reklamservrar redan i hostsfilen. Du behöver inte ens ha hostsman igång i bakgrunden. Kör den bara en gång för att få hostsfilen där reklamserveradresserna finns så sköter windows resten.
Sen kan man också högerklicka i en sida, välja Blockera innehåll och sen bara markera den reklam man inte vill ha, och till sist klicka på Klar högst upp. Snabbt och enkelt=)
Se där ja! Operas inbyggda är ju hur smidig som helst.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!