• 1
  • 2
2002-01-14, 17:37
Tja!
Har precis fått hem mitt Salvia beginners kit från smartbar.
Trodde det skulle följa med något bra tipa, men det gjorde det ju inte. Allt jag fick var en microtorch och 3 g Salvia (frakten gick på nästan 100 kr!!!)
iallafall, så har jag ingen pipa, och har inga planer eller nåt på att skaffa en. Men jag har Rizzla och har tängt å röka det i joint. Går det bra och hur ska jag göra för att få ut max effekt???
Citera
2002-01-15, 04:11
Medlem
Salvia

nej det funkar inte i joint. har du bong så funkar det. men bäst är pipa...
Citera
2002-01-15, 22:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Salvia

Testade det i morfars gamla pipa... Svårt å röka, hostade mycket å jag fick inte i mig allt i tre omgångar.
Tog MYCKET mer än så...
Kände mig typ lite full, å skrattade lite... annars var det inget speciellt fick typ gissa mig till hur mycket jag skulle ta, har ingen våg som kan väga så lite... Dosen ska väl va typ 0.5 gram eller nåt...
Kul att någon smartdrug iallafall funkade lite... Har tänkt å bygga typ en vatten bong eller nåt, hört att det ska va lättare å röka. Jag e nog säker på att det går att få bättre effekt än vad jag fick...
Så jag gjorde var att jag verkligen fick pressa ner allt i pipan sen tände jag på med microtorchen... säg i mig å släckte tändaren... väntade ca 20 sek å blåste ut å fortsatte å så så gott jag kunde... när jag kände mig snurrig la jag mig ner å blunda... nån som vet vad man kan göra för å underlätta eller förbättra?
Citera
2002-01-16, 08:12
Medlem
Salvia

köp 5x eller 10x extrakt o ni kommer att uppleva otroliga rymdresor mina vänner.
Citera
2002-01-16, 08:50
Salvia

Salvia går det enbart att röka? Eller kan man inta det på annat sätt, äta eller nåt? Exakt hur gör man om man vill ta salvia för att få bästa effekt? Har inte provat bong eller pipa, hur gör man när man röker på dom? Hur är skillnaden och skillnaden att använda sig av extract och torr salvia?

Har tagit E å lsd förrut och röker rätt mycket hashjointar helger. Är inte erfaren men provat lite i allafall.
Citera
2002-01-16, 17:20
Medlem
Salvia

rök i bong/vattenpipa eller liknmande för bästa effekt, microtorch är inte nödvändigt men kan nog hjälpa (har aldrig använt det själv)... rök extrakt, 5x räcker, eller blanda med hasch för bästa/intensivaste effekt...
Citera
2002-01-18, 20:24
Medlem
Salvia

jo iofs...
men personligen anser jag att salvia är så intensivt så det skulle vara intressant även om det vore olagligt... nästan för intensivt faktiskt. jag röker det inte längre efter två väldigt intensiva trippar; en då det var utblandat med hasch och en med 5x extrakt, den tidigare slutade nästan i en allvarlig snedtripp...
Citera
2002-01-19, 05:59
Medlem
Salvia

det är svaårt att få något annat än en svag salongsberusning med vanliga torkade blad. skaffa 5x extrakt eller ännu hellre..10x. salvian jag köpte från <http://salvia.cjb.net> var något av det fetaste jag nånsin testat
Citera
2002-01-19, 12:26
Medlem
Salvia

Okej... Men då måste jag skaffa en våg som kan mäta så små vikter. Kommer nog inte att testa 10x men 5x kan jag tänka mej.
Lite dyrt, men skit i det!
hur mycket ska man ta ungefär af 5x resp 10x
Citera
2002-01-22, 19:47
Medlem
Salvia

Vad för psykedelia skulle du rekommendera då för en helt nybörjare? Helst i annan form än röka men d kan nog gå ner d med.

Tacksam för svar.

ZerveZ

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras.
Citera
2002-01-26, 17:33
Medlem
Salvia

jag tycker att cannabis är en bra psykedelia att börja med, och om du inte vill röka det såkan du ju alltid äta det utblandat med mat eller dryck (kan varmt rekomendera hasch-kladdkaka)

även hbws kan vara en bra nybörjar psykedelia, om du extraherar det först vill säga annars finns det risk för ett extremt illamående som får en bakfylla att likna en dröm...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in