2008-06-13, 22:06
Medlem
Hejsan,

Idag när jag skulle installera Ubuntu på min dator så blev det inte riktigt som jag tänkt mig.

Saken var då att jag skulle göra en installation så att jag både kunde köra Windows och Linux. Det gick hur bra som helst ner jag tog ner filen och brännde den på skivan.

Men när jag skulle installera det, så jobba den först ett litet tag, sedan kom det upp ett medelande där det stod:

Citat:
Kunde inte hitta skivan. Kolla ifall något annat program använder sig av den.

Det stod så på ett ungefär. Jag tänkte: Då är det väl inte mer än att byta cd-läsare. Gjorde detta, men det blev samma resultat.

Har ni kanske stött på detta problemet eller vet ni vad jag ska göra?

// Mvh Zamia
Citera
2008-06-14, 04:10
Medlem
Pusselgenerators avatar
Jag har dessvärre inget riktigt svar på din fråga, men prova att ställa frågan i Ubuntu-Sveriges forum:

http://ubuntu-se.org/phpBB3/index.php

Alternativt kan du prova det engelska forumet: ubuntuforums.org
Citera
2008-06-14, 08:37
Medlem
Tack

Tackar för länken. Håller på att söka efter svaret där nu!

// Mvh Zamia
Citera
2008-06-14, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zamia
Hejsan,

Idag när jag skulle installera Ubuntu på min dator så blev det inte riktigt som jag tänkt mig.

Saken var då att jag skulle göra en installation så att jag både kunde köra Windows och Linux. Det gick hur bra som helst ner jag tog ner filen och brännde den på skivan.

Men när jag skulle installera det, så jobba den först ett litet tag, sedan kom det upp ett medelande där det stod:

Det stod så på ett ungefär. Jag tänkte: Då är det väl inte mer än att byta cd-läsare. Gjorde detta, men det blev samma resultat.

Har ni kanske stött på detta problemet eller vet ni vad jag ska göra?

// Mvh Zamia

Sådär blev det också när jag brände själv, men sedan när jag beställde en skiva gratis så funkade det asbra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in