• 1
  • 2
2008-06-14, 21:50
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
varför inte? vlc äger windows media player och när jag körde hd filmer på min tv så använde jag windows media player

Är VLC ägare av en windows-produkt, eller vankas det fjortisspråk?

Att VLC är sämre än MPC + CoreAVC beror bl.a. på att x264-uppspelning i VLC inte är multithreaded.
Citera
2008-06-14, 22:33
Medlem
Gimcors avatar
Jag måste hålla med om att VLC är ganska dåligt för uppspelning av filmer i HD-kvalité. Jag hade ett problem i VLC med att filmen kunde frysa sig i några sekunder medan ljudet flöt på som vanligt, det är till synes inget stort problem men när det skedde var femte minut kunde det bli oerhört irriterande. Men jag löste problemet genom att byta till GOM-player som fungerar oerhört smidigt och snabbt i min åsikt.

http://www.gomlab.com/eng/GMP_download.html (Om någon är intresserad av att ladda ned det )
Citera
2008-06-16, 12:25
Medlem
DennisOlofs avatar
Då andra påstår att VLC inte är bra för uppspelning av HD material så är det nog så.

VLC är dock bra att ha för den är riktigt bra på en del filtyper och belastar inte maskinen mycket.

Antar annars att det är MPC + Core AVC som för närvarande är bäst för uppspelning av HD-material då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in