2008-06-13, 23:00
Medlem
Siouxsies avatar
Jag har bytt från Safari till Camino till Firefox på min MacBook Pro. Firefox har inte givit mig problem, ibland slutar det svara, men väntar man en stund kommer det tillbaka - man måste ha lite tålamod bara.

Firefox använder jag för att man lätt kan ändra settings i about:config och lätt installera addons. Jag är intresserad av Safari 4 som är på väg, men Firefox 4 kanske slår det? Opera 10 är också spännande, men det lär dröja.

Som folk sagt, testa att ominstallera, se om du kan lista ut ifall det krockar med en annan process (ifall det bara hänger sig när du konverterar videofiler till din iPod kanske det är det programmet som är ivägen)
Citera
2008-06-13, 23:16
Medlem
FreshCheeses avatar
Jag har haft samma problem men med Safari i Windows. Efter ett tag segade allt ihop och jag fick lov att starta om. Nu med Mac så har jag inte upplevt några problem. Jag tycker Safari verkar fungera till det mesta, känns bättre på Mac än i Windows. Ska bli intressant att se om Firefox 3 kan döda Safari på tisdag.
Citera
2008-06-13, 23:38
Medlem
Kingandaces avatar
Never been there
Citera
2008-06-14, 12:51
Medlem
NiV3Rts avatar
Har aldrig haft några såna problem. Kör med FF 3 betan de få gångerna jag inte kör med Opera.
Citera
2008-06-14, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Är det bara jag som hatar hur fonterna ser ut i FF? Jämfört med IE ser alla sidor ut att komma från 90-talet.

Du får väl hänga på sidor som är skapade av folk som kan det här med modern webdesign istället då. ELler hur menar du? Kör IE med nåt sorts påtvingat stylesheet på alla sidor man besöker?
Citera
2008-06-14, 13:08
Medlem
kentabarss avatar
Det är skit bakom styret.
Citera
2008-06-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Du får väl hänga på sidor som är skapade av folk som kan det här med modern webdesign istället då. ELler hur menar du? Kör IE med nåt sorts påtvingat stylesheet på alla sidor man besöker?
Jämför själv får du se. Verdana är t.ex. grafiskt mycket mer tilltalande i IE7. Sidorna ser verkligen fattiga ut i FF och även IE6.

Såg i och för sig att tråden ligger i Mac-forumet så det här kanske är OT.
Senast redigerad av bt23 2008-06-14 kl. 13:36.
Citera
2008-06-14, 14:00
Bannlyst
Men även om browsern har ett standardteckensnitt är det väl så på de flesta sidor att sidan själv bestämmer vilket teckensnitt den skall visa? Här på flashback t ex: det typsnitt som visas beror väl på vad som står i det här forumets css-stylesheets?

Hursomhelst :är du missnöjd med standardtypsnittet går man bara till:
Inställningar->innehåll och ändrar det snabbt och enkelt.
Senast redigerad av SulFatrykarn 2008-06-14 kl. 14:02.
Citera
2008-06-14, 14:22
Bannlyst
Har använt firefox i ett antal år och aldrig haft några som helst problem. Det är därför firefox är bäst ju. SBT....

Förrästen... Varför använder du inte safari till mac? Det lär ju funka bättre isåfall och är minst lika bra.
Citera
2008-06-14, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Men även om browsern har ett standardteckensnitt är det väl så på de flesta sidor att sidan själv bestämmer vilket teckensnitt den skall visa? Här på flashback t ex: det typsnitt som visas beror väl på vad som står i det här forumets css-stylesheets?

Hursomhelst :är du missnöjd med standardtypsnittet går man bara till:
Inställningar->innehåll och ändrar det snabbt och enkelt.
Nej, jag snackar om exakt samma typsnitt som ser olika ut. Vänta, ska lägga upp en jämförelsebild jag gjorde förut. Nu är inte Flashback det värsta exemplet. Ju större font desto fulare blir det i FF men du ser ju iallafall skillnaden.

http://img139.imageshack.us/img139/206/ie7fffa1.jpg
Citera
2008-06-14, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul~Duke
Har aldrig haft något som helst problem med Firefox någonsin. Som andra sagt måste det vara du och/eller din dator det är fel på.

instämmer helt!

har däremot haft grava problem med IE :P
Citera
2008-06-14, 14:49
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
FF brukar krascha efter en tids användning. Slukar minne. Det enda dåliga jag har att säga just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in