• 1
  • 2
2008-06-13, 20:24
Medlem
Jag kör firefox nu på min mac och har kört det mycket på windows också. Jag stör mig enormt mycket på att det ska helt plötsligt sluta svara, och så måste man tvångsavsluta det för att sedan få fram en ruta om att starta ny eller att återställa fönstret.

Detta händer säkert 10 gånger på en dag. Varför är det så sjukt ostabilt? Var precis likadant på windows också.
Citera
2008-06-13, 20:26
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunten
Jag kör firefox nu på min mac och har kört det mycket på windows också. Jag stör mig enormt mycket på att det ska helt plötsligt sluta svara, och så måste man tvångsavsluta det för att sedan få fram en ruta om att starta ny eller att återställa fönstret.

Detta händer säkert 10 gånger på en dag. Varför är det så sjukt ostabilt? Var precis likadant på windows också.

Har använt Firefox (och Mozilla) sedan 2004 eller nått sånt och har aldrig haft det problemet. Kör du någon konstigt addon/plugin?
Citera
2008-06-13, 20:30
Medlem
justsome1s avatar
har eller aldrig upplevt detta problem och jag har använt det ett bra tag nu... fungerar super för mig.
Citera
2008-06-13, 20:35
Medlem
cammos avatar
Sbt
Citera
2008-06-13, 20:36
Medlem
Nicklas.Ws avatar
Har du en seg dator kanske?
Firefox tar ju upp lite om det kan vara det.
Annars ha det funkat fint fint sedan den dagen det kom ut
Citera
2008-06-13, 20:44
Medlem
krijgenics avatar
Skräp bakom tangentbordet, helt enkelt!

Edit: cammo hann visst före.
Citera
2008-06-13, 20:47
Medlem
DDKs avatar
Har använt Firefox i flera år och aldrig råkat ut för det du beskriver. Du skulle kanske avinstallera den versionen du har och installera en ny/ominstallera?
Citera
2008-06-13, 21:49
Medlem
Det enda pluginet jag har är Greasemonkey och Flashbackscriptet.
Det hade jag på windows också.
Kör en MB Santa Rosa 2,2GHz, 2GB ram med över 50gb ledigt på hårddisken. Safari funkar hur stabilt som helst, men då funkar inte fram/bak knappen på min logitechmus och flashscriptet funkar heller inte där.

Alltså, ibland händer det att jag klickar på en tråd i något underforum och absolut inget händer. Klickar igen och inget händer fortfarande. Avslutar firefox i dockan, sätter på det igen och så kommer den rutan om att Firefox avslutats oväntat, och om jag vill starta ett nytt fönster eller återställa det gamla. Detta händer ganska ofta för mig.
Citera
2008-06-13, 22:18
Medlem
Meursaults avatar
Jag har inte haft det problemet, men jag har varit besviken på Firefox. Jag har nyligen bytt från Safari till Firefox för att det har bättre stöd från vissa siter som jag behöver använda. Med Safari var jag helt enkelt nödtvungen att använda en extra browser för vissa sidor. Många verkar använda Firefox och jag hade höga förväntningar på det. Men jag upplever det som om Firefox är långsammare och osmidigare än Safari, faktiskt. Safari är bättre på alla punkter för mig, utom att det saknas stöd från vissa speciella siter. Denna sista punkt väger så klart mycket tungt till Firefox fördel.
Citera
2008-06-13, 22:29
Bannlyst
Jag tycker FF är stabilare än IE och för mig har programmet crashat ett par gånger, men då har det oftast varit mitt fel.
Citera
2008-06-13, 22:44
Medlem
Raoul~Dukes avatar
Har aldrig haft något som helst problem med Firefox någonsin. Som andra sagt måste det vara du och/eller din dator det är fel på.
Citera
2008-06-13, 22:57
Medlem
Är det bara jag som hatar hur fonterna ser ut i FF? Jämfört med IE ser alla sidor ut att komma från 90-talet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in