2008-06-13, 18:59
Medlem
Använder Vista home premium, IE ver 7.06 på en HP Pavillion, körde ett antal uppdateringar från MS + annat pill i onsdags kväll, idag får jag meddelandet "Websidan kan inte visas" när jag försöker komma ut på Internet.

När jag kör "Diagnostisera anslutningsproblem" fås "Inget fel med datorns nätverksanslutning". Att köra t.ex. MS update och MSN funkar utmärkt, verkar som det bara är IE som krånglar.

Kört igenom maskinen med Norton, hittade inget konstigt. Kört enhetshanterarens program för felsökning, allt OK. Kört HPs program för felsökning av hård- och mjukvara, säger att allt är OK.

Nå´n som har tips om vad jag kan göra för lösa problemet?
Citera
2008-06-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders_f
Använder Vista home premium, IE ver 7.06 på en HP Pavillion, körde ett antal uppdateringar från MS + annat pill i onsdags kväll, idag får jag meddelandet "Websidan kan inte visas" när jag försöker komma ut på Internet.

När jag kör "Diagnostisera anslutningsproblem" fås "Inget fel med datorns nätverksanslutning". Att köra t.ex. MS update och MSN funkar utmärkt, verkar som det bara är IE som krånglar.

Kört igenom maskinen med Norton, hittade inget konstigt. Kört enhetshanterarens program för felsökning, allt OK. Kört HPs program för felsökning av hård- och mjukvara, säger att allt är OK.

Nå´n som har tips om vad jag kan göra för lösa problemet?

Vet att det finns någon uppdatering för Vista som fuckar upp internet-anslutningen, kommer dock inte ihåg vad den heter. Prova att köra en systemåterställning till när uppdateringarna installerades.

//zekel
Citera
2008-06-13, 19:51
Medlem
Darkness Itselfs avatar
Testa detta:

Start-> CMD -> Kör som administrator -> skriv in: netsh winsock reset -> Enter -> Starta om datorn.

Funkade för mig =)
Citera
2008-06-13, 21:47
Medlem
Hystade in SP1 lite panikartat, nu funkar IE. Får väl se vad som händer med de andra grejerna, MS...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in