2008-06-13, 18:59
Medlem
Anvnder Vista home premium, IE ver 7.06 p en HP Pavillion, krde ett antal uppdateringar frn MS + annat pill i onsdags kvll, idag fr jag meddelandet "Websidan kan inte visas" nr jag frsker komma ut p Internet.

Nr jag kr "Diagnostisera anslutningsproblem" fs "Inget fel med datorns ntverksanslutning". Att kra t.ex. MS update och MSN funkar utmrkt, verkar som det bara r IE som krnglar.

Krt igenom maskinen med Norton, hittade inget konstigt. Krt enhetshanterarens program fr felskning, allt OK. Krt HPs program fr felskning av hrd- och mjukvara, sger att allt r OK.

Nn som har tips om vad jag kan gra fr lsa problemet?
Citera
2008-06-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders_f
Anvnder Vista home premium, IE ver 7.06 p en HP Pavillion, krde ett antal uppdateringar frn MS + annat pill i onsdags kvll, idag fr jag meddelandet "Websidan kan inte visas" nr jag frsker komma ut p Internet.

Nr jag kr "Diagnostisera anslutningsproblem" fs "Inget fel med datorns ntverksanslutning". Att kra t.ex. MS update och MSN funkar utmrkt, verkar som det bara r IE som krnglar.

Krt igenom maskinen med Norton, hittade inget konstigt. Krt enhetshanterarens program fr felskning, allt OK. Krt HPs program fr felskning av hrd- och mjukvara, sger att allt r OK.

Nn som har tips om vad jag kan gra fr lsa problemet?

Vet att det finns ngon uppdatering fr Vista som fuckar upp internet-anslutningen, kommer dock inte ihg vad den heter. Prova att kra en systemterstllning till nr uppdateringarna installerades.

//zekel
Citera
2008-06-13, 19:51
Medlem
Darkness Itselfs avatar
Testa detta:

Start-> CMD -> Kr som administrator -> skriv in: netsh winsock reset -> Enter -> Starta om datorn.

Funkade fr mig =)
Citera
2008-06-13, 21:47
Medlem
Hystade in SP1 lite panikartat, nu funkar IE. Fr vl se vad som hnder med de andra grejerna, MS...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in