• 1
  • 2
2008-06-13, 18:30
Medlem
Nonamer^^s avatar
Efter några års gratisspelade på diverse kändare internet-caféer har jag nu beslutat att dela med mig av min kunskap.

Gör så här:

Du börjar med att starta om datorn. Tryck sedan ner F8, innan windows startas. Du får då upp en DOS-liknande meny där du kan välja att starta upp datorn i felsäkert läge med kommandotolk.

Kör sedan programmet; C\Program Files\Smartlaunch 4.0\Client\Disableclient.exe

Därefter går du in på samma client-mapp och flyttar client.exe till en annan map.

Du behöver nu bara starta om datorn och låta ändringarna leda till gratis spelande. Ibland finns det även CD-keys liggandes i diverse mappar på datorn, det är bara att leta runt lite.

Det vi nu gjort är att förhindra att smartlaunch startas.

OBS. Detta är inte helt riskfritt då du i personalens administratorprogram visas som "Ej inloggad". Du bör alltså vara ganska diskret när du spelar. Om ni är flera stycken bör ni inte sitta brevid varandra.

PS. Efter du är klar, kom ihåg att flytta tillbaka client.exe till den usprungliga mappen (för att smartlaunch ska kunna startas upp för nästa kund).

Lycka till

(Btw, noobigt förklarat för att Fragbite-folket skall förstå!)
Citera
2008-06-13, 19:05
Medlem
Eh Whatevers avatar
Ska flashback användare anpassa sig till fragbitare nu?

NEJ FÖRHELVETE!
Citera
2008-06-13, 19:22
Medlem
Nonamer^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eh Whatever

NEJ FÖRHELVETE!

Haha, om det är till någon tröst så är det alltid på flashback jag skriver först. Var lite lat och orkade inte skriva om
Citera
2008-06-13, 19:25
Medlem
Eh Whatevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamer^^
Haha, om det är till någon tröst så är det alltid på flashback jag skriver först. Var lite lat och orkade inte skriva om

Skriv inte detta på fragbite.
Du får ingen epeen, och fragbite vet inte vad F8 är för knapp.
Citera
2008-06-13, 19:26
Medlem
Kan ju för övrigt tillägga att detta är lätt att upptäcka om de har någorlunda ordning på datorerna vid cafét.
Citera
2008-06-13, 19:44
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yarr
Kan ju för övrigt tillägga att detta är lätt att upptäcka om de har någorlunda ordning på datorerna vid cafét.

Eh, nej? Om det finns hundra datorer varav kanske två tredjedelar av dom är upptagna av finniga små äckelungar; ska då personalen kunna se exakt vilken dator som luckan lite längre in i lokaen är?
Citera
2008-06-13, 19:44
Medlem
m0ss avatar
Är inte detta old-news?

Har varit trådar uppe om det förr på fragbite (och om jag inte missminner mig, även här på FB)
Citera
2008-06-13, 19:45
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eh Whatever

NEJ FÖRHELVETE!
Fast fb och fragbite är väl praktiskt taget samma sak nu för tiden.
Citera
2008-06-13, 19:47
Medlem
PyR0s avatar
Hehe det här hade varit användbart under perioden det faktiskt var roligt att sitta på internetcaféer. Nu är det överbefolkat av tolvåriga, skrikiga snorungar.
Citera
2008-06-13, 19:48
Medlem
psyk0ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamik
Fast fb och fragbite är väl praktiskt taget samma sak nu för tiden.

FB - FB hmm.
Citera
2008-06-13, 19:48
Medlem
Nonamer^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0s
Är inte detta old-news?

Har varit trådar uppe om det förr på fragbite (och om jag inte missminner mig, även här på FB)

Nej, det var JAG som postade den andra tråden som du antagligen läst. De har stoppat många buggar så detta är det enda sättet att göra på riktigt uppdaterade it-cafér.

end of story
Citera
2008-06-13, 19:51
Bannlyst
Botemedel för admins: Ryck bort F8 knappen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in