• 1
  • 2
2008-06-24, 08:29
Medlem
På den tiden jag körde en SAAB 900 -90 så var det många som försökte stjäla den. Ingen lyckades. Jag lämnade alltid dörren olåst så jag skulle slippa få låset förstört.

Min enkla men effektiva startspärr var en manuell strömbrytare på bensinpumpen. Strömbrytaren satt dold under baksätets dyna.
Citera
2008-09-11, 06:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jehova
På den tiden jag körde en SAAB 900 -90 så var det många som försökte stjäla den. Ingen lyckades. Jag lämnade alltid dörren olåst så jag skulle slippa få låset förstört.

Min enkla men effektiva startspärr var en manuell strömbrytare på bensinpumpen. Strömbrytaren satt dold under baksätets dyna.

Smart
Citera
2010-09-22, 23:28
Medlem
noonesnames avatar
säkert nån som skrivit det och säkert dumt att dra upp en gammal tråd men.
Man kan ju ta en av kablarna till tändningslåset, ta så lång ifrån tändningslåset som möjligt (så inte tjuvarna hittar det) och lägg bara en strömbrytare. Dom kan sitta där i timmar men kommer aldrig få igång bilen om du döljt det hela väl.
Rätta mig om jag har fel.

Om du är ltie skicklig med teknik och sladdar (eller om du vet hur man använder google) så kan man alltid koppla in ett eget larm på en gammal bil. Sen kan du koppla allt möjligt till det larmet siréner, tutor, vattensprutor eller kanske nåt ännu mer fiffigt, en bomb?
Citera
2011-03-13, 16:01
Medlem
SmexXs avatar
Sorry för att jag drar upp en väldigt gammal tråd

Men för er moped ägare så finns det ett väldigt simpelt sett att starta en moped (Scooters)

Nämligen under sadeln på alla scooters jag har sett sitter själva Startrelät där e bara att rycka bort en kåpa och sätta en mejsel eller en nyckel vad som helst som är ström förande så startar mopeden..

Jag snackar om den här http://twostroke.se/product.asp?product=20201
Citera
2011-03-13, 18:13
Medlem
INTPs avatar
Du kan köra startmotorn hur mycket du vill, är inte tändningen på startar ingen motor.
Citera
2011-03-13, 19:32
Medlem
SmexXs avatar
Är det så? Hm visste jag inte märkte bara att startmotorn gick runt
Citera
2011-03-15, 21:49
Bannlyst
taaack för guiden nu vet jag vad jag ska göra i kväll
Citera
  • 1
  • 2