På den tiden jag körde en SAAB 900 -90 så var det många som försökte stjäla den. Ingen lyckades. Jag lämnade alltid dörren olåst så jag skulle slippa få låset förstört.
Min enkla men effektiva startspärr var en manuell strömbrytare på bensinpumpen. Strömbrytaren satt dold under baksätets dyna.
På den tiden jag körde en SAAB 900 -90 så var det många som försökte stjäla den. Ingen lyckades. Jag lämnade alltid dörren olåst så jag skulle slippa få låset förstört.
Min enkla men effektiva startspärr var en manuell strömbrytare på bensinpumpen. Strömbrytaren satt dold under baksätets dyna.
säkert nån som skrivit det och säkert dumt att dra upp en gammal tråd men.
Man kan ju ta en av kablarna till tändningslåset, ta så lång ifrån tändningslåset som möjligt (så inte tjuvarna hittar det) och lägg bara en strömbrytare. Dom kan sitta där i timmar men kommer aldrig få igång bilen om du döljt det hela väl.
Rätta mig om jag har fel.
Om du är ltie skicklig med teknik och sladdar (eller om du vet hur man använder google) så kan man alltid koppla in ett eget larm på en gammal bil. Sen kan du koppla allt möjligt till det larmet siréner, tutor, vattensprutor eller kanske nåt ännu mer fiffigt, en bomb?
Men för er moped ägare så finns det ett väldigt simpelt sett att starta en moped (Scooters)
Nämligen under sadeln på alla scooters jag har sett sitter själva Startrelät där e bara att rycka bort en kåpa och sätta en mejsel eller en nyckel vad som helst som är ström förande så startar mopeden..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!