Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-02-10, 00:25
Medlem
BASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarsnitt
Dela med er av roliga historier om "elallergi" eller "elöverkänslighet"!

Självklart är detta fenomen 100% båg och psykosomatiskt, har ni några roliga historier eller artiklar om tillfällen då detta trams motbevisats?

Här är mitt bidrag:

http://www.itivarden.idg.se/17.108/2.1085/1.109048

Tror det är bluff och båg.
Citera
2012-09-30, 02:44
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Jag vill höra mer berättelser om galna elallergiker.
Citera
2012-09-30, 10:05
Medlem
Har en bekant som är elöverkänslig och han reagerar solklart på mobiltelefoner. Han stod med ryggen mot fönstret och jag mittemot honom. Plötsligt ser jag hur han rycker till och säger att det kommer någon. Ett par sekunder senare kommer det en man som pratar i mobilen. Som han stod kan han omöjligt sett mannen innan.

Umgås man med svårt elöverkänsliga är det solklart att de reagerar, jag har själv sett det flera gånger.
Citera
2016-11-30, 11:36
Medlem
IEatRussianss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarsnitt
Haha, så ingenting ska få gå trådlöst? Ingen TV, ingenting? Fantastiskt!

Jag tycker att vi borde avskaffa jordens magnetfält också.

Instämmer vi borde avskaffa hela det elektromagnetiska spektrumet med en gång innan vi får en allergisk reaktion allihop.
Citera
2016-11-30, 12:36
Medlem
udons avatar
en bekant till mig åkte tåg och hade mobilen avstängd i fickan då det var en tyst avdelning.

En medelålders dam kom fram och väckte honom och sa att han måste stänga av sin mobil för hon är elallergiker och mår otroligt dåligt av all elektricitet.

Mobilen var som sagt avstängd och damen hade inte reflekterat över att tåget gick på elektricitet
Citera
2016-12-01, 08:06
Medlem
Strychnos avatar
Medicin och hälsa --> Humor
/Moderator
Citera
2025-05-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h70
Har en bekant som är elöverkänslig och han reagerar solklart på mobiltelefoner. Han stod med ryggen mot fönstret och jag mittemot honom. Plötsligt ser jag hur han rycker till och säger att det kommer någon. Ett par sekunder senare kommer det en man som pratar i mobilen. Som han stod kan han omöjligt sett mannen innan.

Umgås man med svårt elöverkänsliga är det solklart att de reagerar, jag har själv sett det flera gånger.

Mobiltelefoner går väl på batterier och inte el ?
Han stod vid fönstret säger du, fanns det ingen övrig el i byggnaden där han var ? varför reagerade han i så fall inte på den ?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in