2008-06-14, 09:53
Medlem
Healing

Jag har en kompis som sger sig vara elallergiker.
Jag tror inte ett dugg p detta fenomen s vi brukar ha djuplodande
diskussioner om detta.
Trkigt nog r han ocks allergisk mot arbete, amalgam,ktt,tv,burkl,pendeltg,vanliga tg,tunnelbana, and so on.
Men det r mycket karma och healing bland dessa mnniskor.
Citera
2008-06-14, 15:19
Medlem
cavalls avatar
jag har rkat ut fr en kvinna som klockrent kunde hitta mobiltelefoner och stnga av dom utan att treva eller leta efter dom, hon gick direkt och plockade upp dom och stngde av dom.
Citera
2008-06-14, 21:10
Medlem
warlocs avatar
Jag skaffade mig en 300:- strliningstestare p Clas Ohlson nr jag slde datorer och kringutrustning. Den gav utslag p hg EM-strlning bla frn de gamla CRT skrmarna och gjorde det skitenkelt att slja platta skrmar istllet :-)
Hursomhelst s var jag p en skola och skulle montera upp trdls ntutrustning och blir verfallen av en stltokig krring som bestmt vgrar mig tilltrde till lokalen jag skulle montera i.
Jag frklarade hur EM fungerar och att en vanlig liten AP inte strlar speciellt mycket, och framfr allt inte s mycket DECT-telefonen, micron och framfrallt lysrren som fanns i rummet. Dessa argument kpte hon inte och trots att min lilla mirakelsljare kte upp fr och bevismtte den utrustning som fanns i rummet fick jag montera APn.

Historien slutade med att jag fick smyga in med en annan lrare och montera AP under ett skrivbord s hypokondrikern slapp se den...
Citera
2009-01-26, 00:20
Medlem
daviscos avatar
Hade en kompis vars morsa var elallergiker, satans vilken bullshiter, hon bodde ca 100 meter frn den fetaste telefonmast man kunde tnka sig...
Elallergiker r vrldshistoriens strsta mytomaner
Citera
2009-01-26, 01:15
Bannlyst
Lttare att kanalisera sin ngest till ngon sjukdom som gr att "bota".

Att sga att man har elallergi r nog betydligt enklare n att dras med de psykosomatiska besvr man kan uppleva eller bara psykologiska besvr.

Folk vill f en diagnos.
r vad jag tror.
Citera
2009-01-26, 01:27
Medlem
magis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
jag har rkat ut fr en kvinna som klockrent kunde hitta mobiltelefoner och stnga av dom utan att treva eller leta efter dom, hon gick direkt och plockade upp dom och stngde av dom.

Jag har ocks hrt om en kvinna som r gift med en snubbe jag knner som direkt knde om dr var flt i luften.

Eftersom det ska vara teoretiskt omjligt att dessa flt ska kunna penetrera huden mer n ngon tiondels mm s funderar man ju hur det skulle kunna fungera.

Skulle det kunna vara s att dessa personer har metallsmycken, piercing eller plomber som tar upp signalen som sm antenner och skapar en hgfrekvent vxelspnning som de kan knna?

Ngonting mste det ju vara d vissa verkar reagera i alla fall.

Magi
Citera
2009-01-26, 01:35
Medlem
Bajsfacistens avatar
Kul lsning
http://www.vof.se/folkvett/20002fran...ildskarmssjuka
Citera
2009-01-26, 01:43
Medlem
ultrasounds avatar
Det finns en frening som heter Vgbrytaren som r motstndare till lite allt mjligt. Kan tnkas att deras hemsidor erbjuder kul lsning fr sllskapet.
Citera
2009-01-26, 10:29
Medlem
Basies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
Lt mig gissa att hon "magiskt hittade" dem i killars byxfickor och tjejers handvskor?
Citera
2009-04-28, 10:26
Medlem
Hyndanns avatar
P ett jobb jag hade fr ett tag sedan arbetade en kvinna som pstod sig vara el-allergiker. Hon var extra bitsk p ett solarium vi hade i ett rum p jobbet och hade motarbetat detta hrt under en lngre tid. Hon blev akut dlig nr solariet var p pstod hon. Vi var allts instruerade att bara anvnda solariet d El-Ulla inte var p plats.

En gng brjade en i personalgruppen sola innan El-Ulla slutat sitt pass. Hon var inte i lokalen och vi andra ombads tala om detta fr henne s hon inte behvde g in utan kunde g hem.

Nr den el-allergiska kvinnan kom talade vi om fr henne att solariet var igng och att hon kunde g hem. Efter det utspelade sig en scen dr vi alla fick oss en dnga varp El-Ulla rusade hem och sjukskrev sig i TV veckor.

Efter en kort stund kom kvinnan som hade planerat att sola och frgade oss om solariet var trasigt fr hon fick inte igng det. Vi underskte saken nrmare och det visade sig att kontakten inte satt i vggen s att solariet hade inte varit igng d el-allergikern vistats i lokalen.
Citera
2009-04-28, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hyndann
P ett jobb jag hade fr ett tag sedan arbetade en kvinna som pstod sig vara el-allergiker. Hon var extra bitsk p ett solarium vi hade i ett rum p jobbet och hade motarbetat detta hrt under en lngre tid. Hon blev akut dlig nr solariet var p pstod hon. Vi var allts instruerade att bara anvnda solariet d El-Ulla inte var p plats.

En gng brjade en i personalgruppen sola innan El-Ulla slutat sitt pass. Hon var inte i lokalen och vi andra ombads tala om detta fr henne s hon inte behvde g in utan kunde g hem.

Nr den el-allergiska kvinnan kom talade vi om fr henne att solariet var igng och att hon kunde g hem. Efter det utspelade sig en scen dr vi alla fick oss en dnga varp El-Ulla rusade hem och sjukskrev sig i TV veckor.

Efter en kort stund kom kvinnan som hade planerat att sola och frgade oss om solariet var trasigt fr hon fick inte igng det. Vi underskte saken nrmare och det visade sig att kontakten inte satt i vggen s att solariet hade inte varit igng d el-allergikern vistats i lokalen.

Ja, ibland r livet bara inte ltt..
Citera
2009-04-28, 15:17
Medlem
Visserligen s hller jag till 100% med om att elallergi r skitprat, men alla som "har det" behver inte vara rent psykiskt sjuka. Det kan ju mycket vl vara s att de har en riktig, fysisk sjukdom som ger alla skumma symtom "elallergi" kan ge, samt ngon slags ngestsjukdom som ger mnga av de symtom som tagits upp i trden (t ex att bli sjuk av ngon som inte r ikopplat).
Med andra ord, de r sjuka, men vet inte av vad, och kallar det elallergi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in