2008-06-14, 10:29
Medlem
Är folk medbrottslingar till misshandel om de ser en som slår till en annan?
I ett gammalt förhållande slog min pojkvän till mig på tåget för att jag skrattade för högt EN gång. Folk såg det, men ingen sa något.
Han misshandlade mig fysiskt och psykiskt under de gånger vi var tillsammans... jag gick tillbaka tre gånger till honom.
Under tiden var jag otrogen mot honom kanske två gånger, utan att säja något... sökte tröst hos andra liksom...
Hans misshandel påverkar mig fortfarande och jag har inte haft kontakt med honom på ca 4 år nu. Är det för sent att anmäla honom nu? Var för feg för att göra det tidigare.
Misshandlade jag honom om han tog min hand och slog sig själv hårt i huvet med den? - Ja, han var sjuk i huvet... det måste han ha varit... Eller?
Citera
2008-06-14, 10:33
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miali
Är folk medbrottslingar till misshandel om de ser en som slår till en annan?
I ett gammalt förhållande slog min pojkvän till mig på tåget för att jag skrattade för högt EN gång. Folk såg det, men ingen sa något.
Han misshandlade mig fysiskt och psykiskt under de gånger vi var tillsammans... jag gick tillbaka tre gånger till honom.
Under tiden var jag otrogen mot honom kanske två gånger, utan att säja något... sökte tröst hos andra liksom...
Hans misshandel påverkar mig fortfarande och jag har inte haft kontakt med honom på ca 4 år nu. Är det för sent att anmäla honom nu? Var för feg för att göra det tidigare.
Misshandlade jag honom om han tog min hand och slog sig själv hårt i huvet med den? - Ja, han var sjuk i huvet... det måste han ha varit... Eller?

Han var förmodligen, rent medicinskt, inte sjuk i huvudet, utan personlighetsstörd. Det låter som om du har haft att göra med en psykopat.
Det är med allra största sannolikhet för sent för att anmäla. Bevisen kan ju inte direkt vara överväldigande numer.
Citera
2008-06-14, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belenus
Hon slår till honom så att han börjar blöda; han slår tillbaka - och han begår det största felet? Haha! Könsrollstänkande, eller vad?
Fan vad vrickat.

Kanske, det men när det gäller den killen så var nog situationen ganska extrem.
Jag tycker inte man ska slåss alls. Men att slåss som hämd är så himla onödigt om man behöver försvara sig är väl en annan sak.
Citera
2008-06-14, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belenus
Sluta att kväva mig med infantila ologiskheter, tack.
Vad är inte logiskt?
Citera
2008-06-14, 10:49
Bannlyst
Var såklart dumt av båda, hon slog mig först medan jag hade skött mig illa tidigare.

Svårt att säga vem som var värst, jag är ju man och därför är det fel att slå en kvinna, men samtidigt är min fru som sagt stark som fan och ungefär lika stark som jag då hon tränar mycket, olika kampsporter och liknande.
Citera
2008-06-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbelNox
Var såklart dumt av båda, hon slog mig först medan jag hade skött mig illa tidigare.

Svårt att säga vem som var värst, jag är ju man och därför är det fel att slå en kvinna, men samtidigt är min fru som sagt stark som fan och ungefär lika stark som jag då hon tränar mycket, olika kampsporter och liknande.
Fast du slog henne inte i självförsvar utan mer för att straffa?
Citera
2008-06-14, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av millamin
Fast du slog henne inte i självförsvar utan mer för att straffa?

Som sagt, jag var aspackad och vinglade.

Får man då en fet smäll i fejan tänker man inte, så är det bara.

Detta är ingen undanflykt utan sanning.
Citera
2008-06-14, 11:13
Medlem
Citat:
Som sagt, jag var aspackad och vinglade.

Får man då en fet smäll i fejan tänker man inte, så är det bara.

Detta är ingen undanflykt utan sanning.
Tänker gör man alltid, annars skulle handlingen inte utrföras
Citera
2008-06-14, 11:16
Bannlyst
Citat:
Tänker gör man alltid, annars skulle handlingen inte utrföras

Kan inte stoppas då, iaf inte för mig för jag har väldigt svårt att kontrollera mig när jag är full och det är därför jag också slutat dricka.
Citera
2008-06-14, 11:21
Medlem
Citat:
Kan inte stoppas då, iaf inte för mig för jag har väldigt svårt att kontrollera mig när jag är full och det är därför jag också slutat dricka.
Bra, annars kan nog värre saker hända.
Citera
2008-06-14, 11:22
Bannlyst
Citat:
Bra, annars kan nog värre saker hända.

Precis.
Citera
2008-06-18, 08:08
Medlem
okej, får jag fråga er om en konkret situation:

jag och min kille, låt oss kalla honom kalle, ska på fest. vi är båda alkoholister i 20-årsåldern och har sedan tre veckor tillbaka ett nykterhetslöfte till varandra. nu har han några dagar innan festen bett mig att få ta två öl på festen. vi diskuterar detta mycket och efter ett tag säger jag okej, eftersom jag verkligen tror att han kan hålla sig till att bara dricka två öl. jag säger också att det är väldigt väldigt viktigt för mig att han bara dricker dessa två öl. detta både pga. vårt löfte och att han ofta blir aggressiv när han dricker. han vet om detta och säger att han verkligen lovar.
när kvällen för festen kommer dricker kalle massor med öl och vin och blir full. jag blir arg och går till festen och dricker några öl själv, svagt jag vet. han kommer dit och pratar med mig som om ingenting har hänt. jag är avståndstagande eftersom jag vet att det inte är någon idé att prata med honom när han är full. han tar då tag med handen runt min haka och säger "vad är du så otrevlig för? varför är du så jävla otrevlig för?". jag säger att du vet varför och att han ska lämna mig ifred. då säger han att jag är en jävla subba och jag sliter mig därifrån.
jag borde gått därifrån men jag ville verkligen stanna, alla mina kompisar var där. jag gick ut och grät för att jag kände på mig att han skulle slå mig. inte för att jag hade några bevis för det, han var bara så som han brukar vara när han blir våldsam på alkohol.
vi stannade båda på festen och jag försökte hålla mig borta, men han fortsatte försöka störa mig. bland annat gick han fram till en kille jag legat med tidigare som han inte knner och började prata om mig, medan han tittade mot mig. till slut fick jag nog och när han kom fram till mig örfilade jag honom. då slog han mig tillbaka, hårt, säkert inte med mening men fortfarande hårt. jag ramlade till golvet och han försökte sparka åt mig men träffade inte. jag erkänner att jag delvis slog honom för att få honom därifrån. efter en stunds fight slängde de ut honom.

gjorde jag rätt eller fel? gjorde han rätt eller fel? det är något jag tänker på ibland, vill gärna ha svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in