2008-06-13, 00:02
Medlem
Neur0tics avatar
En Installation är väll bara att extrahera filer till en plats på datorn och göra ikoner osv ?

Isåfall om jag i nu detta fallet ska instrallera world of warcraft (vilket tar en tid)
så borde väll jag kunna ta en bärbar hårddisk och från min andra dator som redan har spelet instrallerat bara kopiera alla filer och sedan föra över dem till den installationsmappen som orginalspelet använder (c:/program/blizzard/world of warcraft eller något)

Rätta mig om jag har fel
Citera
2008-06-13, 00:10
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neur0tic
En Installation är väll bara att extrahera filer till en plats på datorn och göra ikoner osv ?

Isåfall om jag i nu detta fallet ska instrallera world of warcraft (vilket tar en tid)
så borde väll jag kunna ta en bärbar hårddisk och från min andra dator som redan har spelet instrallerat bara kopiera alla filer och sedan föra över dem till den installationsmappen som orginalspelet använder (c:/program/blizzard/world of warcraft eller något)

Rätta mig om jag har fel

Ibland går det, ibland inte. Du får inte med tex registernycklar vid kopiering. Det du kopierar kan också ha vissa beroenden i Windows ex .Net. Vid en normal installation läggs allt där det ska vara samt registreras. Vid en kopiering finns det stor risk att du missar något viktigt. Därför: Ta dig tid å installera WoW på rätt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in