2008-06-12, 23:42
Medlem
StuGs avatar
Så har vi ytterligare ett exempel på hur riket kommer att räddas av driftiga nysvenskar:

Köpcentret Samarkand i Växjö stäms av en flykting från Uzbekistan.
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/flykting-stammer-samarkand(673199).gm

Citat:
Orsaken är namnintrång på hemlandets stad Samarkand i östra Uzbekistan.
Mannen kräver att köpcentret betalar en miljon kronor i skadestånd till den heliga staden Samarkands kommunstyrelse.

Citat:
Mannen berättar hur glad han är över att få bo i Sverige men namnfrågan bekymrar honom.
"Samtidigt är vi tvungna att konstatera att det i bland förekommer girighet samt omoraliska och oetiska handlingar av vissa människor som bor i Sverige", står det i stämningsansökan och mannen framhållet agerandet att använda staden Samarkands namn på ett köpcentrum i Växjö.

Nej, det är inte första april idag.

Fråga: Kan det bli mer bisarrt än så här? Finns det någon ömmande moder theresa med palestinasjal och tygkasse som känner för att ta sig an hans fall, eller är t o m deras tålamod slut? Eller, jo förresten; Lilla DO-trollet Katri Linna kommer nog att rycka ut eller vad tror ni? Ska vi räkna ner? 10, 9 , 8, 7...

Hur har alla Krängta klarat av restauranger och pubar med namn som "Lilla London", "Dubliner" et c?

Är sånt här ett tecken på att integrationen kommit in i "andra andningen" på något sjukt sätt, när dessa surrealistiska krav droppar in? Man tyckas ha nått en djupare insikt i om hur systemet fungerar? Kanske t o ett tecken på lyckad integration i svensk kultur? "Krängtast vinner".
Senast redigerad av StuG 2008-06-12 kl. 23:45.
2008-06-12, 23:58
Medlem
Lie_1s avatar
Fan jag som vart så jävla förbannad på det här.
www.expressen.se/debatt/1.1177632/do-stodjer-religiost-kvinnofortryck

men det här var det sjukaste jag hört.

Skulle jag åka dit och göra en sådan sak skulle dom skjuta mej på stället.
2008-06-13, 00:00
Medlem
brickbots avatar
Jag började på ett seriöst svar, men vafan! Det här är så dumt så att man inte ens kan hitta på det! Det är inte värt att bemöda sig med ett svar. Men klassikern "skicka hem fanskapet" funkar alltid!
2008-06-13, 00:07
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brickbot
Jag började på ett seriöst svar, men vafan! Det här är så dumt så att man inte ens kan hitta på det! Det är inte värt att bemöda sig med ett svar. Men klassikern "skicka hem fanskapet" funkar alltid!

Jag förstår hur du mår. Jag håller fast mig i bordet så knogarna vitnar, och tar djupa andetag.
2008-06-13, 00:20
Medlem
Det är löjligt. Jag skulle vilja höra hur den här mannen motiverar stämningen personligen. Man borde ju reagera positivt på det egentligen.
2008-06-13, 00:25
Medlem
Dyngbagges avatar
Borde anmäla och stämma honom, en blatte som sätter sin fot i den heliga staden Växjö, känner mig extremt kränkt av det.
2008-06-13, 00:44
Medlem
TripPels avatar
Chansen att miljonen betalas ut i skadestånd är ju obefintlig. När rättegången (?) är slut så är det slut med dessa dumm-stämningar över namn på ett köpcentra.

Det är tydligen mediatorka i småland. Media har helt klart för lite att skriva om.
2008-06-13, 00:54
Medlem
Lantbruks avatar
Haha. Dagens skämt... eller inte.

Okej, så, ehh, Samarkand ska alltså byta namn nu, för att... ah, vafan, brickbot gjorde nog helt rätt i att inte kommentera detta på ett seriöst sätt.

Vad finns det att säga förutom att det ger en mycket tydlig bild över hur det ser ut i det surrealistiska Sverige.
2008-06-13, 01:12
Medlem
Jag tycker att vi stämmer staden Samarkand, då dess namn inkränktar på vårt heliga köpcenter i Växjö..

Nej, men jag håller med.. Det här är så jävla dumt att det inte ens går att ge en seriös kommentar. Senast för någon dag sedan skrev jag i ett inlägg att dagens kulturberikarSverige aldrig upphör att förvåna, och så läser jag det här och får det hårt bekräftat i nyllet en gång till..
2008-06-13, 08:41
Medlem
Snazzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lie_1
Fan jag som vart så jävla förbannad på det här.
www.expressen.se/debatt/1.1177632/do-stodjer-religiost-kvinnofortryck

men det här var det sjukaste jag hört.

Skulle jag åka dit och göra en sådan sak skulle dom skjuta mej på stället.
Vad i helvette? Någon måtta får det väll vara, att något sånt här ens publiceras (nu var det iof expressen, men endå) är skam!
2008-06-13, 08:54
Medlem
Kahuna!s avatar
Invandraren säger att han är tacksam att bo här ändå tar han avstånd från oss och kritiserar hur vi lever, det hänger inte ihop. Man kan inte både uppskatta oss och vårt land och förkasta det på samma gång, denna individ ska vara jävligt tacksam att han får vara här och inte komma hit och stämma människor till höger och vänster för skitsaker.

Dock har han ju knappast någon chans att få igenom sitt skadestånd, media hypar alltid upp såna här situationer men en åklagare som kan lagen kommer inte dröja med att lägga ned målet.
2008-06-13, 09:12
Medlem
Josef K.s avatar
Jag tycker att Växjö, som plåster på såren, frivilligt borde överlämna sig och sina medborgare till det heliga Sogdväldet.
Hoppas Katri Linna ställer alla goda krafter till förfogande.
Inte en jurist hos Diskrimineringsombudsmannen bör sparas vid sådana här tillfällen. Toppa laget! Sänd hit fler tacksamma flyktingar bums! Ju mer vi är tillsammans, ju stämdare vi bli!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in