Hej
Nu ska jag lägga mej i den här diskussionen, men risk att få på öronen

Jag har gjort en dual-installation av Ubuntu på min HP2133, mini-laptop, då väljer man att installera Ubuntu inuti Windows vilket innebär att när man startar datorn får man ett val om vilket OP man vill köra (man kan även ändra vilket man vill ha som förval). Detta är super för om man har en Windows-dag (vilket Gud förbjude) så kör man det annars kör man Ubuntu. Jag är ingen datanörd och jag klarar av detta, plus att, som nån sa, det finns hur mycket hjälp och info på forum som helst och ingen, säger det igen INGEN blir sur eller tycker man är noobig för att man ställer konstiga frågor

Tror jag har 9.04 eller nåt på min och det funkar hur bra som helst. Det enda man behöver plocka hem för att få headset och sånt att funka är ett paket med ljudgrejor (ja det heter nåt annat jag vet, typ codec eller nåt

) för det får inte finnas med vid nedladdning till alla länder (läs Kina, Cuba etc). Personligen så älskar jag det, för det bara fungerar och sköter sig själv

Här är en sida med instruktioner hur man gör, utförligt och lättfattligt:
http://ubuntu-se.org/wiki/Installera_Ubuntu
Tack för att jag fick lägga till en vägg av text om mitt älskade Ubuntu

Jo just de ja, den andra Ubuntun använder man när man sitter och spelar istället för Jolt